چرا باید پلی استیشن ۳ را به ایکس باکس ۳۶۰ ترجیح دهیم؟

نیاز نیست که در هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ یک دستگاه کینکت هم خریداری کنید اما مایکروسافت با تبلیغات هایی که می کند، گویا می خواهد بگوید که کینکت آخرشه! اما واقعاً اینطور نیست. این دستگاه ضعیف عمل می کند. و دقت کافی در شبیه سازی اعمال انسان را ندارد.

علمولوژی: اگر تا به حال از کنسول های بازی ویدیوئی نداشته اید، باید از مزیت های پلی استیشن ۳ بر ایکس باکس ۳۶۰ باخبر شوید. البته اگر از طرفداران نینتندو نیستید و Wii را به بقیه کنسول های بازی ترجیح نمی دهید.

رقابت اصلی در بازار کنسول های بازی بین پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ است، حالا اگر می خواهیم یکی را بخریم، کدامیک را باید انتخاب کرد؟ در همین ابتدا می گویم که باید پلی استیشن ۳ را انتخاب کنید. چرا؟! خوب الان دلایلش را برای شما شرح می دهم:

۱ – نتورک (شبکه) پلی استیشن مجانی است. اگر می خواهید از شبکه پلی استیشن یا PSN استفاده کنید، نیازی به پرداخت پول نیست اما برای استفاده از شبکه ایکس باکس یا Xbox Live Gold باید سالانه ۵۰ دلار بپردازید. شما اگر بخواهید با پلی استیشن آنلاین بازی کنید ۵۰ دلار از ایکس باکس کمتر پول پرداخت خواهید کرد.

 ۲ – پلی استیشن ۳ یک بلوری درایو دارد. داشتن درایو بلوری و قابلیت خواندن دیسک های بلوری یک مزیت بزرگ به حساب می آید. کیفیت این دیسک ها خارق العاده و باور نکردنی هستند و کم کم استفاده از آن ها روبه رشد است. علاوه بر این، به خاطر حجم بالای دیسک های بلوری، هم پیشرفت های چشمگیری در کیفیت بازی های پلی استیشن نسبت به ایکس باکس ۳۶۰ وجود دارد و هم دیگر نیاز نیست از جای خود بلند شوید و برای ادامه بازی، دیسک بعدی را وارد دستگاه کنید. دیسک های بلوری کل بازی را در خود جای می دهند اما ایکس باکس ۳۶۰ اینگونه نیست. در ضمن با پلی استیشن می توانید فیلم های بلوری هم ببینید.

۳ – دسته بازی پلی استیشن ۳ قابل شارژ است. هیچ چیز بدتر از این نیست که در بحبوحه بازی و یک جنگ سخت، یکدفعه باتری دسته بازی تمام شود. بعد از آن باید ببینید که در بازی جان شما همینجوری از بین می رود و شما نمی توانید کاری کنید. در ایکس باکس ۳۶۰ شما با مشکل باتری مواجه هستید اما در پلی استیشن ۳ در هنگام بازی می توانید دسته را به کنسول وصل کنید و با این مشکل رو به رو نشوید.

۴ – کینکت آن طوری که باید و شاید خوب کار نمی کند. نیاز نیست که در هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ یک دستگاه کینکت هم خریداری کنید اما مایکروسافت با تبلیغات هایی که می کند، گویا می خواهد بگوید که کینکت آخرشه! اما واقعاً اینطور نیست. این دستگاه ضعیف عمل می کند. و دقت کافی در شبیه سازی اعمال انسان را ندارد.

۵ – پلی استیشن ویتا بهترین کنسول دستی سونی است. پلی استیشن ویتا یا PS Vita جدیدترین و بهترین کنسول دستی سونی است که می تواند مستقیماً به پلی استیشن ۳ وصل شود. اگر از کنسول های دستی خوشتان می آید باید بگویم که مایکروسافت راه زیادی برای ساخت این کنسول ها دارد اما سونی بهترین آنها را ساخته است. ویتا راحت تر به پلی استیشن ۳ وصل می شود تا ایکس باکس ۳۶۰٫


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.