چرا باید گوشی خود را به آندروید ۴ ارتقا دهید؟

ماندانا سجادی: ما  در این گزارش برای پاسخ به این پرسش که چرا شما باید آندروید ۴(Ice Cream Sandwich) داشته باشید، ۵ دلیل آورده‌ایم. البته اگر کمپانی تلفن همراهتان خودش آندروید ۴ را روی گوشی‌تان نصب نکرده است!

۷ ماه از عرضه آندروید ۴(Ice Cream Sandwich) ، سیستم عاملی که نحوه اجرای آندروید را چه روی تبلت باشد و چه اسمارت فون با هم یکپارچه می کند، گذشته است. آندروید ۴ سیستم عامل بسیار خوبی است و همه ما هم دوستش داریم اما چرا تاکنون فقط روی ۴٫۹ درصد از دستگاه‌های آندروییدی نصب شده است؟ ما دنبال این بودیم که ببینیم چرا دستگاه‌های دیگر – به جز نکسوس- با همان سیستم عامل های قدیمی شان عرضه می شوند و گوشی های قدیمی تر خیلی به کندی خودشان را به روز می کنند. در واقع اکثر کاربران آندروید از بیشتر قابلیت ها استفاده نمی کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در آینده ای نزدیک سیستم عامل گوشی خود از آندروید ۲٫۳ (Gingerbread) یا آندروید ۳٫۰ (Honeycomb) به Ice Cream Sandwich ارتقا دهید ما به ۵ دلیل می گوییم حتما این کار را انجام دهید.

 

مدیریت وظایف

یکی از نقاط قوت همه سیستم عامل های آندرویدی، قابلیت چند وظیفه ای (Multitasking ) آنهاست. اما یکی از ضعف های واقعی نسخه های قبلی این بود که شما نمی دید کدام اپلیکیشن در حال اجرا است و نمی توانستید بدون استفاده از منوی تنظیمات آن را ببندید. این مشکل در ICS حل شده و نه تنها بسیار آسان می توان اینکار را انجام داد بلکه خیلی هم رضایت بخش است. آندروید ۴ تنها ۳ دکمه اصلی دارد : Back، Home و Applications. وقتی دکمه Applications را بزنید ، لیستی از اپلیکیشن های در حال اجرا بر روی گوشی تان به شما نشان داده می شود و با یک حرکت ساده انگشت می توانید هر کدام از آنها را که می خواهید ببندید. خیلی لذت بخش است که بتوانید برنامه هایی که از Fruit Ninja استفاده می کنند ببندید. ( هرچند که متاسفانه هیچ چیزی مثل جلوه‌های صوتی Fruit Ninja وجود ندارد). علاوه بر جنبه سرگرمی ، یکی از مزیت های بستن اپلیکیشن های در حال اجرا ، صرفه جویی در مصرف باتری است. بنابراین استفاده از این روش ایده خوبی است برای اینکه چک کنید ببینید چه اپلیکیشن هایی روی گوشی شما در حال اجراست. اگر برنامه ای بد کار می کند هم می توانید با استفاده از این برنامه آن را ببندید و دوباره اجرا کنید.

 

برنامه دوربین

باورتان نمی شود که برنامه دوربین آندروید ۲٫۳ چقدر در آندروید ۴ تغییر کرده است. حتی اگر دستگاه خود را عوض نکرده باشید هم انگار دوربین جدیدی گرفته اید. شما می توانید عکس های آنی بگیرید، شاتر هیچ تاخیری ندارد و اصلا ربطی به این ندارد که دوربین سیستم عامل قدیمی تان چقدر کند عمل می کرد! لازم نیست برای بدست آوردن لحظه درست برای گرفتن عکس صبر کنید.فقط کافی است پشت سر هم دکمه شاتر خود را فشار دهید تا عکس دلخواه را بدست آورید. این هم یک راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن آن دسته از دوستانتان که اپل دارند یا هنوز گوشی خود با ICS ارتقا نداده اند!

 

اطلاع رسانی

سیستم اطلاع رسانی آندروید ۴ به نسیت نسخه های قبلی از لحاظ تکنیکی خیلی تغییر کرده است. یکی از نقاط درخشان ICS نحوه مدیریت اطلاعیه های گوشی شماست. از این به بعد می توانید لیستی از این اطلاعیه ها را ببینید و آنهایی که مهم نیستند را به راحتی نادیده بگیرید یا رد کنید. مسلما بستن اطلاعیه های اندرویید های قدیمی با فشردن علامت ضربدر هم خیلی سخت نبوده اما در ICS راه های عملی ساده تری وجود دارد. تنها کافی است روی آنها بکشید. اگر خودتان تا حالا این روش را امتحان نکرده اید از کسی که آندرویید ۴ دارد بخواهید تا این مدل کشیدن را به شما یاد دهد و مطمئن باشید که بعد از آن هرگز دوباره با ضربدر این اطلاعیه ها را نخواهید بست. کشیدن خیلی راحت تر از ضربه زدن است.

 

اپلیکیشن های یکپارچه

یکی از چالش همیشگی گوگل طراحی رابطی بوده است که بتواند همه اپلیکیشن های مخصوص گوشی را به خوبی در تبلت ها اجرا کند . هنوز هم خیلی از اپلیکیشن ها کاملا با ICS سازگار نیستند اما همان تعداد محدود هم بسیار عالی عمل می کنند. گوگل در این زمینه راهنمایی هایی هم از اپل گرفته و یک توصیه هایی برای اپلیکیشن های ICS منتشر کرده است تا بتواند این یکپارچه سازی را به خوبی در برنامه های بعدی اجرا کند. از انجاییکه کتابخانه اپلیکیشن های خاص ICS روز به روز در حال افزایش است چنین قابلیتی می تواند بسیار مفید باشد.

 

مرورگر کروم

مرروگر کروم یکی از همین اپلیکیشن های یکپارچه شده ای است که درباره آنها صحبت کردیم. در حال حاضر این برنامه هنوز به طور کامل آماده نشده است و فقط نسخه بتای آن وجود دارد که نمی‌شود آن را روی هر دستگاهی نصب کرد بلکه تنها دستگاه‌هایی که آندروید ۴ دارند می توانند مرورگر کروم را هم نصب کنند. ما که هیچ مشکلی با مرورگر دیفالت آندروید نداریم، و همیشه کار ش را به درستی انجام می دهد. اما از طرف دیگر کروم بهترین مرورگر موبایل است. برخلاف سایر مرورگرهای مخصوص گوشی، کروم می تواند چند زبانه را بدون وقفه کنترل کند. شما می توانید زبانه‌های باز روی صفحه موبایلتان را با کشیدن روی آن جلو بیاورید و هر کدام را که نیازی به آن ندارید به عقب بازگردانید. به هر حال وقتی موبایلتان را با ICS ارتقا می دهید اولین اپلیکیشنی که باید روی آن نصب کنید مرورگر کروم گوگل است.

 

وعلاوه بر اینها

لیست واقعی پیشرفت های ICS بسیار گسترده است اما اغلب کاربران از بیشتر مزایای آن بی خبرند. برخی از قابلیت ها مثل Face Unlock و Android Beam عملکرد خوبی نداشتند اما هنوز هم برای پز دادن مفید هستند. امیدوارم شما هم به زودی دستگاه خود را با Ice Cream Sandwich ارتقا داده تا بتوانید از این قابلیت ها لذت ببرید. اگر جزو افرادی هستید که در حال حاضر از آندرویید ۴ استفاده می کنند لطفا آنچه به نظرتان در این لیست از قلم افتاده ،برای ما بنویسید.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.