چرا تا حالا ازدواج نکرده اید؟

گردآوری توسط گروه مشاوره و روانشناسی ممتازنیوز

اگر مجرد هستید و از شرایطتان راضی هستید یا در به در دنبال همسر می گردید. درسته، فکر کردن در مورد تاهل خود آزار دهنده هست.

با این حال موضوع کاملا متداولی در مهمانی های خانوادگی این روزها است. اکنون زمان مناسبی برای پرسیدن این سوال که «چرا هنوز مجردی؟» از کارشناسان اجتماعی هست تا ترفندهایی را به ما بیاموزند تا بدانیم زمانی که در این شرایط نامطلوب گیر افتادیم چه کاری انجام دهیم .

چرا تا حالا ازدواج نکرده اید

اعتماد به نفستان را با پرسیدن سوالات بیشتر بالا ببرید

وقتی بچه ای سوال نا مناسبی می پرسد، بزرگسالان با پرسیدن سوال دیگری به این سوال پاسخ می دهند. این روش انحرافی توجه را از شما به مخاطب معطوف می کند، این روش همپنین برای شما می تواند کار ساز باشد. بگویید: «چه سوال جالبی، کنجکاوم بدانم چگونه شما تصمیم گرفتید با (نام همسر مخاطب) ازدواج کنید؟» با این کار نشان می دهید که به نظرتان ازدواج کردن یک تصمیم هست، و مجرد ماندن نشانه ی بی عرضه گی نیست بلکه تصمیمی است که تا حالا گرفته نشده است. همچنین می تواند فرصتی برای شروع بحث جالبی باشد.

چرا تا حالا ازدواج نکرده اید

موضوع بحث را عوض کنید

پاسخ هدفمند برای هر سوال گستاخانه این است که با لبخندی گشاده بگویید: «آهای شما!» با این کار آن ها گیج می شوند و شما می توانیداز این فرصت استفاده کرده و موضوع بحث را با گفتن: «خب، گوش کنید…» با صدایی بلند عوض کنید. این را به خاطر بسپارید که مجبور نیستید به این سوال احمقانه جواب دهید.

چرا تا حالا ازدواج نکرده اید

به خاطر مجرد بودن در دیگران حسادت ایجاد کنید

ترفندی برای متقاعد کردن مردم به اینکه با سوالات فضولیشان باعث ناراحتیتان نمی شوند، این است که با نشان دادن اعتماد به نفس و شوخ طبعی راهی برای کنجکاویشان باز نگذارید. مثلا بگویید: «من تنها هستم چون منتظرم که نیمه ی دومم را مثل شما پیدا کنم.»، « طول می کشد تا بهترین را از بدترین ها تشخیص دهم.» یا « بهتر است دیر باشد ولی برای اولین و آخرین بار باشد.»

چرا تا حالا ازدواج نکرده اید

کمی علمی تر به موضوع بپردازید

با گفتن این که مطالعات نشان داده اند که ازدواج در سنین بالاتر شانس پایداری آن را افزایش می دهد، هر چه جوان تر باشید امکان تنوع طلبی بیشتر است ولی با مسن تر شدن بهتر می توانید شریک زندگی خود را بیابید و درک کنید. جنبه ی مثبتی در این بحث ایجاد کنید.

چرا تا حالا ازدواج نکرده اید

لبخند بزنید و زرنگ باشید

با شنیدن این سوال خونسردی خود را زود از دست ندهید. به یاد داشته باشید که برای شروع بحثی در مهمانی ها آن ها به یک سوژه نیاز دارند، پس وقتی که به این مهمانی ها می روید با رفتاری خوب و صمیمی برخورد کنید، مثلا بگویید:« ممنونم که میفهمید استانداردهای بالایی در زندگی ام دارم.» یا «هیچ کس تا این حد باهوش نبوده تا این سوال را از من بپرسد.» یا بگویید:«سوال خوبی است، تا حالا در موردش فکر نکرده ام.» و با یک لبخند قدم بردارید و دور شوید.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مشاوره و روانشناسی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.