چرا تب‌ خال می‌زنیم ؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : قدیمی‌ها فکر می‌کنند تب‌خال شوک عصبی بدن را خارج می‌ریزد و آن را نشانه خوبی می‌دانند غافل از اینکه تب‌خال منشأ ویروسی دارد و به راحتی قابل انتقال است.

علیرضا فیروز در گفت‌وگو با فارس در مورد سبب بروز تب خال گفت: تب خال یک نوع بیماری ویروسی است که دو نوع ویروس HPV آن را در دو بخش بدن، یکی در اطراف دهان و صورت و دیگر در ناحیه تناسلی ایجاد می‌‌کند.

وی افزود: ممکن است در مرتبه اول پس از ورود ویروس به بدن فرد دچار درد و تب شود و حتی غدد لنفاوی متورم شده و جوش‌های کوچکی بروز کند.به گفته این متخصص پوست و مو به مرور این ضایعه بزرگ‌تر و ضخیم می‌شود و در حالت عادی ۵ تا ۷ روز برای بهبودی زمان نیاز دارد.

عضو مرکز تحقیقات پوست و جزام در پاسخ به اینکه چرا بعضی مدام در اطراف دهان خود تب خال می‌زنند و آیا تب خال به سبب استرس ایجاد می‌شود، گفت: هرچه سیستم ایمنی بدن ضعیف تر باشد احتمال ابتلا به تبخال نیز بیشتر است.

البته استرس شدید و قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب، مصرف داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند در تشدید بروز تبخال مؤثر باشد.فیروز گفت:‌ اشخاصی که این ویروس را در بدن خود دارند ممکن است مجدد با تبخال درگیر شوند که متأسفانه هیچ دارویی برای از بین بردن این ویروس در بدن وجود ندارد.

وی در مورد راه‌های انتقال این ویروس گفت: تماس مستقیم یا غیر مستقیم از طریق وسایل آلوده می‌تواند این ویروس را انتقال دهد و به مبتلایان پیشنهاد می‌کنیم تا از کمپرس آب یخ برای کنترل تب خال استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو به اشخاصی که بیش از ۶ ما در سال تبخال می‌زنند یا تبخال آنها دیر بهبود می‌یابد، پیشنهاد کرد با مراجعه به پزشک متخصص از داروی خوراکی یا تزریقی برای مهار ویروس بهره گیرند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.