چرا جلوی اکران فیلمی که پروانه نمایش دارد گرفته می گردد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در پی عدم اکران ناگهانی ˝شیرین قناری بود˝

داوود توحید پرست معتقد است که فیلمش پروانه نمایش دارد و مدیر عامل فارابی حق ندارد که جلوی اکران آن را بگیرد.

داوود توحید پرست در گفت‌وگو با خبرنگار سینما هنرآنلاین دربارهٔ عدم اکران ناگهانی فیلم شیرین قناری بود گفت: قرار بود فیلم من از صبح امروز در گروه سینمایی آزاد روی پرده برود اما به طور ناگهانی با دستور مدیرعامل فارابی جلوی اکران آن گرفته شد. شخص آقای جعفری جلوه که در ارتباط با این موضوع حرفی نمی زنند و سکوت کرده اند. فرض بگیریم فیلم من ضد انقلاب و ضد و ارزش است، آیا نباید من را صدا کنند که من سبب این اتفاق را بدانم که چرا فیلمی که پروانه نمایش دارد با نظر شخص یک نفر جلوی اکرانش گرفته شده است.

توحید پرست ادامه داد: مگر غیر از این بود که دکتر جنتی بارها و بارها گفت پای مجوزهای خود خواهیم ایستاد؟ فیلم من پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد چرا باید یک نفر که در مقام نظارت نیست و قدرت و تعیین تکلیف ندارد به خود اجازه دهد که جلوی اکران فیلمی را بگیرد. ما در این مملکت به دنبال فضای گفتمان هستیم اما این ها فقط در حد شعار است. آقای جعفری جلوه حتی حاضر نشده است با من تماس بگیرد و سبب این اتفاق را به من بگوید. دم از گفت و گوی فرهنگی می زنند اما رفتارهایشان این را نشان نمی دهد.

توحید پرست از ضررهای مالی حاصل شده از این اتفاق گفت: من خانه ام را فروختم تا این فیلم را بسازم و از دیروز تا به الان درگیر مشکلات خانوادگی شده ام. جناب آقای جعفری جلوه کمی به فکر آبروی مردم باشید. ضررهای روحی و مالی را که بر من وارد کرده اید را باید پاسخ دهید. جناب مهندس چهار سال مدیریت شما بر سینمای ایران هم دیده ایم و فراموش نکردیم.

کارگردان فیلم شیرین قناری بود ادامه داد: من از اهالی مطبوعات و هر کسی که قانون و عدالت برایش مطرح است خواهش می کنم که این موضوع را پیگیری کنند که چطور مدیر عامل فارابی می تواند به خود اجازه دهد که جلوی اکران فیلمی را بگیرد. مگر من فیلمی معاند با نظام ساخته ام که با من چنین می کنند؟

توحید پرست یاد آور شد: این مقطع زمانی بهترین فصل برای اکران این فیلم بود که جلوی آن را گرفتند و نخواستند که این فیلم اکران شود. مبلغ بسیار برای مواد تبلیغی فیلم هزینه کرده بودم که با این تصمیم نا به هنگام مدیر عامل فارابی به فنا رفته است.

این فیلم قرار بود صبح امروز در گروه سینمایی آزاد روی پرده برود که به دلایل ناگهانی جلوی اکران گرفته شده است.

داستان “شیرین قناری بود” دربارهٔ دختر آرمان‌گرایی است که قصد دارد مشکلات جامعه و مردم را به تنهایی از میان بردارد. او به سبب علاقه به ورزش فوتبال از مدرسه اخراج می‌شود …

در این فیلم بازیگرانی چون سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی‌زاده، فریبا شاهسون، حمید شریف‌زاده، نازنین پیرکاری، سحر افتاده، هلیا امامی، الهه فشاری، پریسا محبی، نوشین غریبی، مریم مرزبان، علی حمودی، جاسم کرار و امید علومی نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.