چرا جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد؟

۲۶اردیبهشت،

ghasemi-2-7.jpg

سعید جلیلی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات از تجربیات خود در مذاکره با کشورهای ۱+۵ برای دنبال کردن همان سیاست مقاومت در برابر خواسته‌های غرب استفاده خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی با بیان این‌که به عنوان رییس‌جمهور سیاست «پیشرفت، عدالت و مقاومت» را اعمال خواهد کرد، تاکید کرد: می‌توان بر تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌یی ایران پیشدستی کرد.

وی اظهار کرد: برداشت من این است که هرچه بیشتر بر مذهب و اصول داخلی خود اتکا کنیم، می‌توانیم ظرفیت بیشتری برای دنبال کردن مسیر پیشرفت ایجاد و بیشتر مقاومت کنیم.

وی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا مطلوب یا مورد حمایت کسی میباشید که در امور کشور حرف آخر را می‌زند، تاکید کرده است که چون احساس وظیفه کرده تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته است.

فایننشال تایمز مدعی است: جلیلی این‌که کاندیداتوری رفسنجانی و مشایی بر روی تصمیم وی جهت شرکت در انتخابات تاثیر داشته است را تکذیب نکرده است.

جلیلی تاکید کرد: رویکرد ما کاملا دفاعی و منطقی بوده است و می‌تواند به پیشرفت و تسریع آن منجر شود. طبیعتا اگر دیگر رویکردها مطرح شود، ما می‌توانیم به طور جدی آن‌ها را نقد کنیم و به طور جدی از رویکرد فعلی دفاع کنیم. اما باید ببینیم که رویکرد وی (رفسنجانی) چه خواهد بود.

فایننشال تایمز ادامه داد: جلیلی برای مذاکره با کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول بود. دو طرف توافق کردند گفت و گو ها را ادامه دهند اما تاریخ تازهی را اعلام نکردند.

جلیلی افزود: آن‌چه امروز مهم است مساله به رسمیت شناختن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، چه پنج درصد و چه ۲۰ درصدی، تحت ان.پی.تی (معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته یی) است. سپس ما می توانیم دربارهٔ نیازهای مان مذاکره کنیم.

وی افزود:ه ذخایر اورانیوم با غنای ۲۰ درصدی ایران نمی‌تواند به خارج از کشور ، آن‌طور که شش کشور (طرف مذاکره با ایران) خواسته اند، منتقل شود. ما این را تولید نکرده‌ایم که به خارج بفرستیم بلکه آن را برای نیازهای پزشکی مردم تولید کرده‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.