چرا خبر شلیک به احمدی‌نژاد در آمریکا سانسور شد؟

۱فروردین ۱۳،

همزمان با انتشار یافتن خبر اشتباه یکی از محافظان باراک اوباما در سفر به فلسطین اشغالی و به دردسر انداختن تیم حفاظت وی، یک نشریه آمریکایی از اشتباه یکی دیگر از مأموران سرویس اطلاعاتی آمریکا درجریان سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک در سال ۲۰۰۶ میلادی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اخبار انتشار یافته طی ۲۴ ساعت قبل در رسانه‌های جهان، بار دیگر خاطرات رسوایی اخلاقی مأموران اطلاعاتی آمریکا در کلمبیا را زنده کرد. رسوایی اخلاقی تعداد بسیاری از مأموران اطلاعاتی ایالات متحده که در یک هتل چنان کردند که رئیس جمهور آمریکا را نیز به واکنش وا داشت.

اما اشتباهات و رسوایی‌های نیروهای اطلاعاتی آمریکا به این مورد محدود نمی‌شود. در سفر اخیر اوباما به سرزمین‌های اشغالی نیز بار دیگر یکی از مأموران اطلاعاتی همراه تیم حفاظتی اوباما که وی را در سفر به اسرائیل همراهی کرده، اشتباه خبرساز دیگری مرتکب شد. این مأمور به سبب پر کردن باک لیموزین به شدت امنیتی رئیس جمهور با گازوئیل به جای بنزین و از کار انداختن آن، به دردسر افتاده است.

اما آنچه این خبرها را تحت الشعاع خود قرار داد خبری بود که به بهانه این اتفاق در رسانه‌های خبری جهان دست به دست انتشار یافت.

افشای اتفاق شلیک به سمت رئیس جمهور در نیویورک پس از هفت سال


به گزارش ممتازنیوز، براساس خبرها انتشار یافته در رسانه‌ها، مأمور سازمان اطلاعات آمریکا در جریان بازدید دکتر احمدی‌نژاد از نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۶ میلادی بطور تصادفی به سوی وی تیراندازی کرده است.

مأموران امنیتی آمریکا باک خودروی حفاظتی باراک اوباما را با گازوئیل پر کردند

هنگامی که مأمور اطلاعاتی آمریکا که در نزدیکی خودروی متعلق به کاروان حفاظتی جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا مستقر بود و می‌خواست سلاح خود را در جای خود بگذارد، این اسلحه بطور تصادفی تیراندازی کرد. گلوله شلیک شده به سوی احمدی نژاد رفت که در آن زمان در حال سوار شدن به خودرو خود بود.

شرح این واقعه در کتابی انتشار یافته که قرار است به زودی در آمریکا چاپ شود و در آن به سرویس مخفی فعال در داخل دولت ایالات متحده و عملیات‌های پنهانی آن پرداخته شده است.


کتابی که در آن به اتفاق شلیک به سمت رئیس جمهور در نیویورک برای اولین بار انتشار یافت

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: “پس از این اتفاق، گزارشی از واقعه برای مقامات عالی‌رتبه آمریکا فرستاده شد که در آن اتفاق تیراندازی به سوی رئیس جمهور ایران در مقابل هتل اینترکنتیننتال، کاملاً تصادفی و بدلیل اشتباه محافظ، روی داده است.”

این کتاب در تشریح واکنش‌ها به این اتفاق می‌نویسد: “‌پس از این اتفاق همه به یکدیگر نگاه می‌کردند و پس از عذرخواهی آن مأمور، احمدی‌نژاد نیز برگشت و سوار خودرو شد.”

اما آنچه جای تعجب دارد، سکوت رسانه‌ها و خود رئیس جمهور در برابر این اتفاق بود. دکتر احمدی‌نژاد که هر سال پس از بازگشت از سفر نیویورک، خاطرات سفر خود – از استقبال پرشور مردم تا کودکی که صدا زد “محمود” – را برای گروه‌های مختلف مردمی و رسانه‌ها بازگو می‌کرد، کوچکترین اشاره‌ای به تیری که به خطا رفت نکرد.

حتی پس از اتهام واهی توطئه ترور سفیر آل سعود در نیویورک به کشورمان، شاید یادآوری تیری که به سوی رئیس جمهور شلیک شد می‌توانست تلنگری به دستگاه‌های اطلاعاتی پر اشتباه آمریکا باشد… اما این خاطره در دل رئیس جمهور و همراهانش ماند تا یک نویسنده آمریکایی از آن در کتاب خود پرده بردارد.

گرچه تصادفی بودن این اتفاق تقریباً واضح است، اما سکوت مطلق هفت ساله – که می‌توانست تا سال‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد – چندان خالی از ابهام و سؤال نیست.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.