چرا رانندگی نوجوانان می‌تواند خطرناک باشد؟

آنها تجربه زیادی در رانندگی ندارند. به علت نیاز نوجوانان به خواب بیشتر نسبت به بزرگسالان خستگی می تواند عامل دیگری برای تصادفات آنها باشد.

به گزارش بی باک به نقل از افکارنیوز: با اینکه جوانان دارای بینائی فوق العاده و واکنش سریع هستند اما آمار حوادث مهلک رانندگی در ازای هر مایل برای جوانان بیشتر از بزرگسالان است (در یک تحقیق انجام شده آمار تصادفات مهلک نوجوانان سه برابر بزرگسالان اعلام شده است). توجیهات بسیاری برای این امر مطرح شده است، به عنوان مثال نوجوانان به ماشینهای کوچک و ارزانتر رغبت بیشتری دارند و رانندگی در شب را بیشتر ترجیح می دهند. آنها تجربه زیادی در رانندگی ندارند. به علت نیاز نوجوانان به خواب بیشتر نسبت به بزرگسالان خستگی می تواند عامل دیگری برای تصادفات آنها باشد.

اما کارشناسان اعتقاد دارند که فشار اجتماعی همراه با تمایلات سن بلوغ نیز بی تاثیر نیستند. لورنس استاینبرگ روانشناس دانشگاه تمپل در یافته که بچه هائی که به بازیهای کامپیوتری شبیه سازی شده علاقه دارند و همراه دوستانشان هستند احتمال بیشتری دارد که سریع رانندگی کنند و از چراغ زرد و قرمز عبور کنند (کاری که تقریباً خیلی از ما ایرانیها انجام می دهیم!). عصب شناسان خاطر نشان کرده اند که قشر جلوی مغز در طول بلوغ تغییر شکل می دهد که این عمل ممکن است به قدرت تصمیم گیری نوجوانان در هنگام رانندگی مربوط باشد. متاسفانه ام آر آی نتوانسته است چیز خاصی در مورد ایمنی رانندگی به محققان نشان دهد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی حمیدی دریفت:

    رانندگی جوانان اصولا خطر ناک است چون دوست دارن حرکات نمایشی انجام بدن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.