چرا رژیم غذایی خوب، شما را کسل می‌کند؟

فروردین ۱۴۰۳

اغلب اشخاص وقتی رژیم غذایی سالمی دارند خوشحال می باشند اما اغلب پس از مدتی دچار نوعی بی‌انگیزه گی می‌شوند و ممکن است رژیم غذایی خود را دیگر رعایت نکنند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، یکی از دلایل خستگی و بی انگیزه‌گی اشخاصی که رژیم غذایی سالم دارند، عدم توانایی آنها برای خوردن غذا و یا میان وعده در زمان‌هایی است که آنها زمان و مکان مناسب برای رعایت رژیم غذایی خود را ندارند، به طور مثال در سفر، کار و یا مهمانی که در این مواقع اشخاص یا مجبور به شکستن رژیم غذایی خود می‌شوند و یا گرسنه می‌مانند که سبب ضعیف و بیمار شده آنها در دراز مدت می‌شود.

گفتنی است: پرهیز از خوردن برخی از غذاها هم می‌تواند سبب بروز خستگی روحی و افسردگی در اشخاص شود.

بررسی ها نشان می دهند: برخی از غذاهای سالم مانند سیب‌زمینی و ماکارونی در صوتیکه به میزان مناسب خورده شوند سبب چاقی مفرط در فرد نمی‌شوند و مصرف آنها در کنار رژیم غذایی می‌تواند یک نوع تنوع به روحیه‌ی فرد بدهد.

در عین حال چیدمان اشتباه میوه‌ها و سبزیجات بخصوص سبزیجات می‌تواند سبب بروز مشکلات گوارشی در فرد و در نتیجه بی‌انگیزگی او شود همینطور عدم مصرف  گوشت قرمز نیز می‌تواند سبب ضعف عضلانی و کم خونی در فرد شود، به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند تا اشخاص رژیم غذایی سالم خود همیشه تنوع ایجاد کنند تا مانع از بروز بی انگیز‌ه‌گی در انها شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.