چرا زگیل در می آوریم؟

۲۹ آبان ،
ممتاز نیوز :عضو مرکز تحقیقات پوست  و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه زگیل یک برجستگی پوستی از نوع شاخی است که عامل آن ویروس است، اظهار داشت: زگیل در اندازه های مختلف در کف دست، پاها، کناره ناخن، پشت دست ها و سایر نقاط بدن دیده شده و با اندک تحریکی آغاز به خون ریزی جزئی می کند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر بیتا کیافر با اشاره به اینکه ممکن است این بیماری درهمه طبقات و اشخاص ،در هر سنی و در هر شرایطی دیده شود، خاطر نشان کرد: این بیماری حاوی سرایت خفیفی از فرد به فرد و از ناحیه به ناحیه دیگر بدن است و استفاده از وسایل مشترک، ترومای پوستی و سرکوب ایمنی ناشی از داروها یا بیماری ها از عوامل افزایش دهنده ابتلا به زگیل به شمار می رود.

عضو مرکز تحقیقات پوست  و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه زگیل انواع مختلفی داشته و بدون درد و خارش می باشند، تصریح کرد: پوشیدن کفش نامناسب، خراشیدن، برش و دست کاری کردن از عوامل مهم انتشار یافتن زگیل به شمار می رود.

دکتر بیتا کیافر  کندیلوم را از دیگر انواع زگیل عنوان کرد که اطراف مقعد و آلت تناسلی را درگیر می کند و به اشکالی از جمله نوک تیز، متصل به هم، به رنگ گوشت و به شکل تاج خروس که دائم وسعت یافته و سطح بیشتری را فرا می گیرد ظاهر شده و از طریق تماس جنسی به فرد دیگری سرایت می کند.

وی سرما درمانی (یخ زدن سلولها برای تخریب آنها) را از جمله راهکارهای درمانی زگیل عنوان کرد و گفت: این اقدام در مطب پزشکان و بدون بیهوشی و خونریزی صورت می گیرد و گاهی ممکن است برای تخریب زگیلها دو تا ۵ بار درمان در هفته لازم باشد.

عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد جراحی الکتریکی (استفاده از گرما برای تخریب سلولها ) را از دیگر راهکارهای درمانی زگیل عنوان کرد و گفت: این درمان می تواند در یک بار ویزیت در مطب پزشک صورت بگیرد ولی بهبودی آن مدت زمان بیشتری را در بر می گیرد.دکتر بیتا کیافر  در ادامه با تاکید از اقدامات خودسرانه در درمان ضایعات پوستی از جمله زگیل اظهار داشت: لازم است به منظور درمان به پزشک متخصص مراجعه شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.