چرا ستاره‌های سینما به لندن رفتند اما به المپیک نرفتند؟

به گزارش خبرآنلاین، عده زیادی از ستارگان هالیوود از جمله پیت، کروز، فاسبندر و کریس پاین درحالی این روزها در پایتخت بریتانیا به سر می‌برند که در حال بازی در فیلم‌هایی با سرمایه آمریکایی هستند.

 

فهرست ستارگان سینمایی که این روزها در لندن هستند با نام بازیگرانی چون ون دیزل، پل واکر، دواین جانسن، کامرون دیاز، نیکلاس کیج، خاویر باردم، آرن جانسن و کلوئه گریس مورتز تکمیل می‌شود. بازیگرانی که همگی برای حضور در فیلمی سینمایی محصول هالیوود در لندن هستند و کاری هم به بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ ندارند.

 

«فیلم لندن» آژانس دولتی این فهرست را در جریان رویدادی با حضور شهردار لندن اعلام کرد. این رویداد نمایشگاه «طراحی ۰۰۷: ۵۰ سال سبک باند» نام دارد که برای گرامیداشت جیمز باند، معروف‌ترین کالای صادراتی بریتانیا برگزار شده بود.

 

آدرین ووتن، مدیراجرایی ارشد «فیلم لندن» از «سریع و خشمگین ۶»، «مشاور» به کارگردانی ریدلی اسکات، «جک رایان» به کارگردانی کنت برانا و «بزن بهادر ۲» به عنوان فیلم‌هایی یاد کرد که در حال فیلمبرداری در لندن یا حومه آن هستند.

 

ووتن یادآور شد فیلمبرداری «سریع و خشمگین ۶» با بازی ون دیزل، پل واکر و دواین جانسن هفته پیش در لندن شروع شده است. نیل اچ موریتز، تهیه‌کننده این فیلم که در کارنامه‌اش فیلم‌های موفقی چون مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین»، «گرین هورنت» و «جک غول‌کش» (که بخشی از آن در لندن فیلمبرداری شده) دیده می‌شود در این نمایشگاه حضور داشت و گفت چند بخش هیجان‌انگیز و مهم فیلم جدید در مناطق معروف لندن مثل کینگ کراس یا ویمبلی فیلمبرداری می‌شود.

 

ریدلی اسکات کارگردان «گلادیاتور» هم این روزها در لندن مشغول فیلمبرداری «مشاور» با بازی پیت، فاسبندر، پنه‌لوپه کروز، کامرون دیاز و خاویر باردم است، فیلمی با حضور چند ستاره بسیار محبوب. «فیلم لندن» از این فیلم که فیلمبرداری آن در جریان بازی‌های المپیک جریان دارد حمایت کرده است.

 

مارک هافام، مدیرتولید این فیلم که در پروژه «پرومته» هم با اسکات همکاری کرده بود، با حضور در این رویداد از «فیلم لندن» و شرایط مناسبی که برای فیلمبرداری در روزهای المپیک ایجاد کردند، تشکر کرد.

 

کنت برانا نیز که در جریان مراسم افتتاحیه المپیک حضور داشت، چند روز دیگر به لندن بازمی‌گردد تا کارگردانی «جک رایان» را با بازی کریس پاین شروع کند.

 

اواخر امسال نیز فیلمبرداری «بزن بهادر ۲» با بازی کیج، آرون جانسن و کلوئه مورتز شروع می‌شود.

 

تام فلتن و جاش برگر از بازیگران مجموعه «هری پاتر» و مدیر اجرایی کمپانی برادران وارنر در بریتانیا، ایرلند و اسپانیا نیز در این مراسم حضور داشتند. لندن محل فیلمبرداری تمام هشت فیلم «هری پاتر» بود و اخیرا تور «ساخت هری پاتر» به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر بدل شده است.

 

بوریس جانسن، شهردار لندن نیز برای مدتی از بازی‌های المپیک خودش را کنار کشید و به جای یادداشت گذاشتن در صفحه «توئیتر» خود گفت: «لندن میراث سینمایی غیرقابل‌مقایسه‌ای دارد، از هیچکاک بگیر تا «هری پاتر». این شهر محل ساخت برخی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ بوده است. به لطف حضور کارگردان‌ها و بازیگران بزرگ و همچنین لوکیشن‌های معرکه خوشحالیم که شاهد ساخته شدن فیلم‌های بیشتری در لندن هستیم.»

 

شهردار لندن همچنین اشاره کرد صنعت سینما در لندن و حومه آن سالانه ۷۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد می‌کند و سرمایه‌ای حدود ۱٫۵۶ میلیارد دلار از این فعالیت حاصل می‌شود.

 

چند فیلم دیگر نیز در اطراف لندن در مراحل مختلف تولید هستند، «Maleficent» با بازی آنجلینا جولی در استودیوهای پاین‌وود، «About Time» ساخته ریچارد کرتیس با بازی ریچل مک‌آدامز و دامنل گریسن.

 

«دام همینگوی» با بازی جود لاو و ریچارد ای. گرانت نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در مرحله پیش‌تولید است و در لندن فیلمبرداری خواهد شد.

 

هالیوود ریپورتر / ۸ اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۷۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.