چرا سفر به ارمنستان محبوب گردشگران است؟

کشور ارمنستان یکی از کشور های  واقع در نزدیکی کشور ایران میباشد که  دلیل اصلی طرفداران زیاد تور ارمنستان جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که دارد. امروزه کشور ارمنستان از اصلی ترین کشورهای گردشگری به حساب می آید که ایرانیان به شماری برای سفر به آن پس انداز میکنند.

مسلما نزدیکی و هم مرز بودن کشور ایران و ارمنستان یک دلیل عمده ی این علاقه ی بسیار زیاد ایرانیان به ارمنستان است و همین نزدیکی مسافت باعث رشده است که  ارمنستان هم  به دو صورت هوایی و زمینی انجام می شود.

از طرفی دیگر باید بدانید که هزینه مقرون به صرفه ارمنستان و تشابهات فرهنگی بسیار زیادی که ملت این سرزمین با فرهنگ مردم ایران دارند، این امکان برای ایرانیان ایجاد شده است تا با  خرید وسایل ارزان و مقرون به صرفه که آثار فرهنگ مشترک نیز در آن دیده میشود، موجب شده است که گردشگران و توریستان ایرانی  برای گشت و گذار در  ارمنستان بسیار مشتاق باشند.

یکی از مزایای رفتن با  ارمنستان برای ایرانیان ، وجود این نکته بسیار مهم در هنگام سفر به ارمنستان و رزرو تور این کشور وجود دارد آن است که مردم ایران  نیازی  به ویزا برای ورود به ارمنستان ندارند و هزینه ی تمام شده ی ویزا از کل مخارج سفر کم میشود. مهمترین هزینه هایی که در هنگام  مسافرت با ارمنستان باید در نظر گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد، شامل هزینه غذا، اقامت و تهیه بلیط می باشد.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2019/11/4e5979162ff478f5676c3dc4111fb6d3-1.jpg

بهترین زمان سفر به ارمنستان

اگر قصد سفر با  ارمنستان و تور ارمنستان را دارید ، بهتر است در ابتدا به  بررسی آب و هوای این کشور بپردازید. آب و هوای مطلوب یکی از مواردی است که می‌تواند امکان سفری دلپذیرتر را برای شما و اعضای خانواده تان  مهیا نماید. آب و هوا در این کشور کاملا منطبق  بر ویژگی های اصلی  فصل ها می باشد، به طوری که فصل بهار جز دلپذیر ترین فصول در این کشور به شمار می آید.  تابستان های این کشور ، همچون ایران گرم است ، حتی برخی از آمار نشان داده اند که  در بعضی از روزهای مرداد ماه گاهی دما به بالای ۴۰ درجه نیز می‌رسد. پاییز و زمستان نیز،هوایی نسبتا سرد بر بیشتر شهرهای ارمنستان بوجود آورده است.

به گزارش سفر باتو ، با این موضوعاتی که بیان می شود، می توان گفت عاقلانه ترین تصمیم است آن است که فصل بهار و و اواخر تابستان یعنی ماه های سپتامبر تا اکتبر و ماه می تا ژوئن که بهترین انتخاب برای رزرو  ارمنستان می باشد.

کسانی که علاقه مند به ورزش های زمستانی هستند و دوست دارند از پیست های اسکی جالب ارمنستان دیدن کنند ،یقینا  فصل زمستان دارای و هوای سرد و برفی است ،بنابراین این فصل بهترین زمان  برای سفر به این کشور پر جاذبه با  ارمنستان می باشد.

برترین جاذبه های گردشگری ارمنستان

کشور ارمنستان به دلیل جذابیت های طبیعی بیشماری که دارد به عنوان یک کشور توریستی معرفی می شود بسیاری از گردشگران دنیا ، ارمنستان را جز پر جاذبه ترین کشورهای دنیا می دانند. از سویی دیگر همانطور که میدانید، ارزان بودن بلیط ارمنستان برای ایرانیان نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کشور برای گردشگران ایرانی می باشد. توجه داشته باشید در این کشور جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد، به طوری که شاهد آن هستیم که در مجاورت جذابیت های طبیعی این کشور بناهای باستانی فراوان و کلیساهای بسیار مشهوری قرار دارد که با نوع خاصی از معماری و ویژگی‌هایخارق العاده خود جلوه ای متفاوت برای گردشگران بوجود آورده است.  از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری، می توان  به دریاچه سوان، دره گل ها، پارک دنیای آب ایروان، هزار پله، ساختمان اپرا، معبد گارنی، کلیسای گغارت و ….اشاره نمود.

خوردن غذاهای لذیذ در ارمنستان

از جمله عوامل مشهوریت کشور ارمنستان وجود غذاهای بسیار لذیذ و خاص خود می باشد . این موضوع به صورت غیر مستقیم باعث موفقیت روز افزون کشور ارمنستان در زمینه های توریستی شده.  و بسیاری از مردم از سراسر دنیا برای دیدار از کشور ارمنستان سعی و تلاش می کنند. توجه داشته باشید که به دلیل آن که ایرانیان به شدت و غذاهای ارمنستان علاقه دارند آن می‌باشد که مردم کشور ارمنستان به دلیل فرهنگ نزدیکی که با مردم ایران را دارند غذاهای شان بیشتر روش ایرانیان طبخ می شود کله پاچه از جمله غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که گویا از ایران روش طبخ ایرانیان تقلید شده است.

برخی از غذاها نیز مخصوص خود کشور ارمنستان می باشند و از غذاهای محلی آنجا به حساب می‌آیند مانند ماهی ویشخان که بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و بسیاری از انسان ها از سراسر دنیا مزاجی مطابق به ماهی ویشخان دارند در حالت عادی ویشخوان ها در رستورانها اطراف ساحل به یا بندر طرفداران بیشماری دارد. بیشتر رستوران های توریستی کشور ارمنستان به دلیل فرهنگ غالب بر مسلمانان گردشگر بیشتر غذاهایی را آماده می کنند که با دین اسلام نیز هیچ تداخلی نداشته و به مردم بتوانند به راحتی غذایشان را نوش جان کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.