چرا سوزان رایس هنگام سخنرانی نتانیاهو، صحن سازمان ملل راترک کرد؟ – بین الملل

سفیر آمریکا در سازمان ملل پیش از سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، صحن مجمع را برای صرف ناهار ترک کرد.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، اقدام به ترک سالن سخنرانی مجمع عمومی سازمن ملل توسط سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان آمریکا و این رژیم صورت گرفت، دقیقا در راستای سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو بوده است. به طوری که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا درخواست نتانیاهو را برای دیدار با خود رد کرد و کاخ سفید اعلام کرده بود که چون اوباما و نتانیاهو در دو روز مجزا در مجمع عمومی حاضر می‌شوند، امکان دیدار رو در رو وجود ندارد.

 در برنامه شبکه خبری فاکس نیوز نیز آمده بود که سوزان رایس اعلام کرده کارهای مهمتر از حضور در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی دارد و از شرکت در سخنرانی وی خودداری کرد.

مجری شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: سفیر آمریکا در سازمان ملل از شرکت در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل خودداری کرد و به جای آن برای صرف ناهار به هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و وزیران امور خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت پیوست.

 جان بولتون، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز اعلام کرد که چنین اقداماتی از سوی دولت اوباما در سه سال و نیم گذشته امری غیر واقعی نیست.

 وی افزود: در دولت اوباما، آمریکا انزجار کامل خود را از نتانیاهو و اسرائیل نشان داده است. این اقدامات اوباما نشان دهنده این است که وی آمادگی کامل برای منزوی کردن اسرائیل دارد.

 از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، سخنرانی و اقدام نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه و رقیب انتخاباتی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به استهزاء گرفته شد.

رامنی در جمع خبرنگاران گفت: من دوست دیرینه نتانیاهو هستم اما نمی‌توانم تمسخر خود را در مورد تصویر بمب در حال انفجاری که نتانیاهو در سخنرانی خود به دست گرفته بود، ابراز نکنم.

 نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصویری از یک بمب در حال انفجار به دست گرفته بود که بیانگر خط قرمز در مورد تهدید ایران اتمی بود.

 بمب کارتونی نتانیاهو با خنده حاضران در مجمع عمومی سازمان ملل همراه شد. این اقدام همچنین در وب‌سایت‌های اینترنتی از جمله توئیتر مورد تمسخر کاربران قرار گرفت.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.