چرا فیلمنامه «یه عاشقانه ساده» تغییر کرد؟

۲۰م آذر ،

فیلم «یه عاشقانه ساده» به کارگردانی سامان مقدم قرار بود در ژانر کمدی و با نام «باگت» ساخته شود، اما چند روز بعد از آغاز فیلمبرداری مقدم تصمیم می‌گیرد ژانر فیلمش را از کمدی به ملودرام تغییر دهد. بر همین اساس از امیر عربی نویسنده فیلمنامه‌اش می‌خواهد که فیلمنامه قبلی را کنار بگذارد و بر اساس خط کلی قصه اولیه، فیلمنامه‌ای عاشقانه بنویسد. که ماحصل آن فیلمی است که در جشنواره فیلم فجر اکران شدو قرار است از چهارشنبه ۲۳ آذر ماه هم نمایش عمومی خود را آغاز کند.

اما داستان قبلی «یه عاشقانه ساده» چه بود، داستان در همین روستایی که فیلم تازه قصه‌اش را در آن روایت می‌کند، اتفاق می‌افتاد. چند قاچاقچی مواد مخدر در حال فرار از دست پلیس به روستایی پناه می‌برند، آن‌ها کوکایین‌هایی را که همراه‌شان بوده را در نانوایی روستا میان آرد‌ها پنهان می‌کنند، تا بعد از اینکه اوضاع روبه راه شد، دوباره به سراغ نانوایی رفته و کوکایین‌ها را خارج بیاورند. اما در همین حین شاگرد نانوایی که آدم تقریبا شیرین عقلی است به اشتباه کوکایین‌ها را با آرد‌ها قاطی می‌کند و نانوا روستا هم بی‌خبر از همه جا با‌‌ همان آرد‌ها خمیر درست می‌کند و نان می‌پزد و به اهالی روستا می‌دهد. نئشه گی حاصل از مصرف نان‌های آلوده به کوکایین سبب اعتیاد مردم به نان‌های این نانوایی می‌شود به نحوییکه مردم روستا برای خرید نان از کار و زندگیشان می‌زنند و هر روز صفی طولانی جلوی نانوایی تشکیل می‌شوند. این اتفاق با تمام شدن آردهای آلوده روند دیگری به خود می‌گیرد.

سامان مقدم از این داستان، فقط آلوده شدن آرد‌ها به مواد مخدر را در فیلم تازهش استفاده می‌کند تا با این شکل داستان عاشقانه گندم با بازی مهناز افشار و علی با بازی مصطفی زمانی که در داستان قبلی در حاشیه قرار داشت، پر رنگ شود. گویا یکی از دلایل تغییر فیلمنامه هم همین در حاشیه بودن بازیگران چهره فیلم بوده است. 

 «یک عاشقانه ساده» از ۲۲ آذر ماه در گروه استقلال اکران می‌شود. در این فیلم علاوه برمهناز افشار ومصطفی زمانی بازیگران دیگری چون همایون ارشادی، فرهاد آییش، مهراوه شریفی نیا، آتیلا پسیانی، علی قربان‌زاده و… بازی می‌کنند.

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.