چرا قانون افزایش زمان تقسیط عوارض شهرداری‌ها اجرا نمی‌شود؟

۳۱فروردین۱۳،

یک سال پیش نمایندگان مجلس افزایش مدت زمان تقسیط عوارض شهرداری‌ها تا شش سال را تصویب کردند اما هنوز این قانون اجرایی نشده که رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان رعایت نکردن قانون مصوب مجلس را به شهرداری تذکر داد.

به گزارش Consbank، به نقل از ایسنا، سیدمهدی هاشمی – نماینده مردم استان تهران – خطاب به شهرداری تهران خواست که در راستای ماده ۱۴۷ قانون برنامه پنجم توسعه موضوع ماده ۳۲ قانون آئین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری‌ها مبنی بر”مدت زمان تقسیط عوارض شهرداری‌ها تا شش سال افزایش یافته است” را ابلاغ و اجرا کند.

وی اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم، اجرای این قانون کمک مؤثری به کاهش هزینه‌های شهروندان دارد.

هاشمی تاکید کرد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس ضمن وضع قوانین، نظارت بر اجرای قوانین مصوب است که این موضوع مکرر از سوی شهروندان مورد تقاضا بوده اما در خصوص قانون مذکور علیرغم گذشت یک سال هنوز اجرا نشده است.

اردیبشهت‌ماه سال قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش مدت زمان تخصیص عوارض شهرداری‌ها تا شش سال موافقت کردند و به سبب بند الحاقی ۴۵ به لایحه بودجه ۹۱ کل کشور در راستای اجرای ماده(۱۷۴) قانون برنامه پنجم توسعه مدت زمان تقسیط عوارض شهرداری‌ها، موضوع ماده(۳۲) قانون آئین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری‌ها تا شش سال افزایش یافت.

اما این قانون هنوز در انتظار اجرا از سوی شهرداری‌ها است…


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.