چرا مجری در مناظرات بعدی تغییر نکرد؟

۱۶خردادماه،

طبق تصمیم‌گیری‌های قبلی صداوسیما قرار بود سه مناظره انتخاباتی توسط مرتضی حیدری، محمدجعفر خسروی و حسن سلطانی اجرا شود اما در نهایت اجرای هرسه مناظره به حیدری رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، سازمان صداوسیما تصمیم گرفت سه مناظره اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را با اجرای سه مجری با سابقه خود یعنی مرتضی حیدری، محمدجعفر خسروی و حسن سلطانی به روی آنتن ببرد، اما پس از برگزاری مناظره اول توسط حیدری تصمیم‌گیری‌ها تغییر پیدا کرد و اجرای هر سه مناظره به حیدری رسید.
 
خسروی دربارهٔ اجرای هر سه مناظره توسط حیدری گفت: بنده بر حسب وظیفه باید مناظره دوم را با موضوع فرهنگی اجرا می‌کردم و جناب آقای سلطانی مناظره سوم را. ولی واقعیت این است که مبتنی بر راهبرد سازمان صداوسیما دایر بر اصل تفاهم و تناسب در کار اجرای هر سه مناظره به آقای حیدری سپرده شد.
 
وی ادامه داد: چون این تلقی پیش آمد که محتمل است تغییر مجریان به تغییر وضعیت مناظره ایجاد شود،‌به همین سبب گفتند که رکن ثابت اجرا جناب آقای حیدری همچنان این کار را انجام بدهند. چون حسن ظن و حسن تفاهم با نامزدها مهم‌ترین اصل بوده است.
 
خسروی اظهارداشت: برای تحقق یک اتفاق شایسته رسانه‌ای به عنوان یک شهروند عنوان می‌کنم و نه به عنوان فردی که در صداوسیما کار می‌کند، واقعا وارد این میدان شدن (برگزاری زنده مناظرات) کار بسیار سختی است و باید به رسانه ملی برای ورود به این میدان تبریک گفت. وی گفت: بلندطبعی مدیران رسانه ملی در مقابل نقدها به جایی رسید که ما الان شاهد برگزاری مناظره بر اصل اخلاق هستیم نه مناظره‌های مبتنی بر مناقشات تاریخی. همه این موارد نیز به کیفیت برمی‌گردد. ما برای اغواگری نیامده‌ایم؛ بازی گلادیاتورها نیست و ما در جستجوی قدرت‌نمایی نیستیم بلکه سبقت‌گیری در امر خیر است.
 
همچنین سلطانی نیز در این باره توضیح داد: برگزاری مناظرات اولین تجربه تلویزیون بود. مناظره سال ۸۸ به صورت دو نفره برگزار شد و به هرترتیبی شکل می‌گیرد و سبب شد تا برگزاری مناظرات به سمت شکوفایی پیش برود در حالی که در سال ۹۲ این تعداد به ۸ نفر رسید و تلاش بر این بود که مناظرات ریتم تند داشته باشند و خسته کننده نباشند و مردم به یک جمع‌بندی در عین بی‌طرفی رسانه برسند.
 
وی ادامه داد: صداوسیما آمادگی شنیدن نقدها را پس از برگزاری مناظره اول داشت و خوشحالم که مناظره دوم از اول بهتر شد و شوم نیز از دوم بهتر شد. ما خوشحالیم کسانی ما را نقد کردند و امیدورام که همان‌طور که این نقدها صورت گرفت، ویژگی‌های خوب ما را هم بگویند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.