چرا هالیوود فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ را ساخت؟

۳۱فروردین۱۳،

ساراندوس کارگاگوس،نویسنده یونانی در نشست علمی” ایرانیان و یونانیان: حیات موازی” گفت: هدف هالیوود تخریب تمدن و فرهنگ ‌غنی هدف هالیوود تخریب تمدن و فرهنگ ‌غنی ملت هاست.فیلم هالیوودی ۳۰۰ هیچ ربطی با حقایق تاریخی ندارد.

به گزارش تسنیم ساراندوس کارگاگوس، محقق و نویسنده یونانی در نشست علمی ” ایرانیان و یونانیان: حیات موازی” در آتن اظهار داشت: هدف هالیوود تخریب تمدن و فرهنگ ‌غنی هدف هالیوود تخریب تمدن و فرهنگ ‌غنی ملت هاست.

اولین نشست از سری نشست های علمی ” ایرانیان و یونانیان، زندگی موازی” که با همت  رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن برگزار می‌شود، با سخنرانی پروفسور ساراندوس کارگاگوس، استاد و نویسنده یونانی در تالار اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان و با حضور شماری از یونانیان و ایرانیان مقیم شهر آتن برگزار شد.

وی در سخنرانی خود با اشاره به نقش تخریبی هالیوود در باره تاریخ و فرهنگ کشور متمدن گفت: هدف سازندگان فیلم هالیوودی ۳۰۰ تخریب تمدن و فرهنگ‌های غنی دو ملت ایران و یونان بوده است.

این اندیشمند یونانی با اشاره به نقش تخریبی هالیوود در وارونه جلوه دادن حقایق تاریخی برای ضربه زدن به فرهنگ‌های غنی سایر کشورها گفت: فیلم هالیوودی ۳۰۰ هیچ ربطی با حقایق تاریخی ندارد و در این فیلم هم ملت متمدن ایران و هم به فرهنگ و تاریخ یونان توهین شده است و این امر نشانگر نقش هالیوود در تخریب فرهنگ های غنی ملت های بزرگ است.

این اندیشمند یونانی درادامه با یادآوری روابط دیرینه و دوستانه ایرانیان و یونانیان گفت: دو ملت دارای رابطه چند هزار ساله می باشند و همیشه به دیده احترام به همدیگر می‌نگرند.

کارگاکوس با یادآوری نمایش فیلم ۳۰۰ از سوی سازندگان هالیوودی در یونان، افزود: با وجود آنکه اهل شهر” اسپارت “یونان هستم، اما تاکید دارم که قهرمانان معرفی شده در این فیلم بی‌ارزش سنخیتی با مردم این شهر ندارند.

وی ادامه داد: بعد از نمایش این فیلم در مصاحبه‌ای با انتقاد از آن تاکید کردم که سازندگان فیلم ۳۰۰ هم به ایرانیان که ملتی متمدن بوده و هستنند و هم به تاریخ و فرهنگ یونان توهین کرده‌اند.

این استاد و نویسنده یونانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری جنگ‌های یونان و ایران در دوران باستان گفت: گرچه ایرانیان و یونانیان دو رقیب بودند اما در مجموع روابط تاریخی، فرهنگی و علمی دو کشور برجنگ‌های قبل آنها برتری داشته و به همین سبب همیشه دو ملت برای یکدیگر احترام خاصی قائل بوده و می باشند.

گارگاکوس، در ادامه تبادل زبانی و وارد شدن واژگان زبان فارسی به زبان یونانی و به عکس را یکی دیگر از ارتباط مهم دو ملت متمدن ایران و یونان دانست و گفت: دانشمندان و اهل ادب دو کشور علاوه بر تبادل دیدگاه های علمی و فرهنگی، به جهان بشریت خدمات ارزنده‌ای ارایه کرده‌اند.

خانم دکترکاترینا پالئو،  رییس انجمن تئاتر “آرکادیای” یونان که ریاست نشست را بر عهده داشت، درباره موضوع نشست گفت: ایرانیان از دیرباز تا کنون در زمینه حقوق بشر پیشتاز بوده و کتیبه‌ حمورابی و آموزه‌‎های اندیشمندان ایرانی همواره بر رعایت حقوق انسان ها تأکید کرده است.

وی همچنین تاریخ و ملت متمدن ایران را درخشان و ریشه‌دار توصیف کرد و گفت: ایرانیان مردمانی مهربان و نوع‌دوست می باشند و همیشه در طول تاریخ تا به امروز در جهت احترام به قومیت‌ها و فرهنگی‌های مختلف جامعه بشری تلاش کرده و در این زمینه خدمات ارزنده‌ای به جهان ارایه کرده‌اند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.