چرا ورود تخم مرغ های آمریکایی به انگلیس و بالعکس غیر قانونی است؟

۱۶م اسفند ،

اختلافات انگلیس و آمریکا به تخم‌مرغ هم رحم نکرد؛

در فروشگاه های انگلیس تخم مرغ ها بدون شستشوی قبلی به مصرف کنندگان ارائه می شود . در حالیکه در آمریکا تخم مرغ ها ضرورتا باید شسته شوند و بعد به دست مصرف کنندگان برسند. گفتنی است این دو کشور به هیچ وجه کار طرف مقابل خود را نمی پسندند و اجازه واردات تخم مرغ به غیر از روش به کار گرفته خودشان را نمی دهند! که به چرایی آن در زیر اشاره می شود…

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از فوربس، انگلیس و آمریکا تنها در تلفظ کلمات اختلاف ندارند بلکه این تفاوت به نحوه ارائه تخم مرغ در این دو کشور نیز کشیده می‌شود.

گفتنی است تخم مرغ های تایید شده آمریکا، در انگلیس غیر قانونی محسوب می شود.

تخم مرغ های آمریکایی باید قبل از رسیدن به دست مصرف کننده به بهترین وجه شسته شوند. اما در قوانین بازاریابی اتحادیه اروپا تخم مرغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها باید با همان آلودگی هایی که بر پوسته تخم مرغ است به دست مشتری برسد!

آمریکایی ها بر این باورند که مدفوع باقی مانده بر روی تخم مرغ در صورتی که شسته نشود، با وجود کوچکترین ترکی در سطح آن، به داخل تخم مرغ نفوذ می کند و همچنین در پوسته تخم مرغ منفذهای زیادی وجود دارد به طوریکه باکتری ناشی از آلودگی را به داخل آن انتقال می دهد.

در آمریکا تخم مرغ ها در گام اول باید با آب گرم با دمای حداقل ۲۰ درجه فارنهایت تا ۹۰ درجه فارنهایت تحت شستشو قرار گیرند.  و  در دومین گام با اسپری ضد عفونی کننده شسته می شوند و در آخرین گام که سخت ترین مرحله پاکسازی پوسته تخم مرغ محسوب می شود، تخم مرغ ها را به طور کامل خشک می کنند. گفتنی است در صورت باقی ماندن رطوبت در تخم مرغ ، باکتری ها فرصت نفوذ به داخل آن را پیدا می کنند.

در انگلستان معتقند این عملیات ریسک پذیری بیشتری از شسته نشدن تخم مرغ ها دارد، چرا که خطر نفوذ باکتری ها در تخم مرغ خیس شده بیشتر از تخم مرغ شسته نشده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.