چرا وزیر پیشنهادی آموزش رای نیاورد؟/ ماجرای درگیری نقوی‌حسینی با زاهدی

فروردین ۱۴۰۳

وی به موضوع درگیری لفظی‌اش با رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری که در جریان بررسی صلاحیت وزرا درصحن علنی مجلس رخ داد اشاره کرد و گفت: یک مطالبی را علیه آقای دکتر نجفی در صحن علنی مجلس منتشر کردند که با واقعیت انطباق نداشت.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: یک بخش کوتاهی از جلسه شورای شهر را در مجلس آورده بودند که تکثیر کنند من خدمت آنها عرض کردم وقتی شما مقدمه و موخره این بحث را نیاوردید و نمایندگان نمی‌دانند قبلا چه بحثی مطرح شده و نتیجه‌گیری چه شده، آیا این درست است که بخشی از یک جلسه دو ساعته را در مجلس منتشر کنید و براساس آن کسی را محکوم کنید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نکته بعدی آنکه آنچه از طرف آقای چمران به مجلس نوشته شده موید حرف‌های آقای نجفی است، بازدید از خانواده خسارت دیده در شورای شهر تصویب شده است، پس برای چه این کار را انجام می‌دهید و نماینده‌ها فکر می‌کنند که آقای نجفی کار خلافی انجام داده است.

نماینده ورامین افزود: پس از این مطالب بنده، آقای زاهدی گفت آن مصوبه لغو شده است و من گفتم چه تاریخی این لغو شده است ایشان بند ۳ این مصوبه را آوردند و من دیدم نوشته ۳/۳/۸۸ لغو شده و من عرض کردم ۳/۳/۸۸ که انتخابات برگزار نشده بود پس این دروغ است.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: آقای زاهدی مجددا گفتند شاید اشتباه شده به این تاریخ ۳/۳/۱۳۸۹ است بعد من گفتم اگر اینگونه باشد که یک سال پس از آن لغو شده در حالی که بازدید یک ماه پس از انتخابات بوده است، یعنی یک سال بعد مصوبه شورای شهر لغو شده است! این چه معنایی دارد؟ بنابراین اینگونه برخورد کردن درست نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابراین اینگونه برخورد کردن درست نیست رفتار غیر صادقانه در خصوص یک وزیر پیشنهادی قابل قبول نیست،  نتیجه این اقدامات چه شد الا اینکه وزارت آموزش و پرورش از یک مدیر لایق و توانمند محروم شد.

نماینده ورامین اظهار داشت: چه کسی مقصر این اتفاق بود، همین دوستان بودند و اگر واقعیت داشت ناراحت نمی‌شدیم ولی اینکه با جو سازی فضا را برعلیه آقای نجفی بسیج کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به توضیح برخی شب‌نامه‌ها بین نمایندگان در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: آقای امیرآبادی در صحن نامه مخالف آقای نجفی پخش ‌کردند که بدون مجوز هیئت رئیسه بود و این خلاف است، آقای زاهدی نامه پخش کردند که خلاف مقررات بود، و آقایانی دیگر ۴-۵ قلم نامه مخالفت بدون مجوز هیئت رئیسه در صحن پخش کردند.

وی افزود: این اقدامات ظلم به نظام و کشور است، و جالب آنکه این آقایان این نامه‌ها را با مدعی بودن فتنه پخش می‌کردند ولی من عرض می‌کنم اگر شما مدعی فتنه هستید آقای نجفی نسبت به برخی از این وزرا درجه سوم موضوع است پس چرا این کارها را برای آن درجه اولی‌ها و برای درجه دومی‌ها انجام ندادید و چرا فقط به آقای نجفی چسبیدید پس موضوع فتنه نیست، کلاهی است که در این قضیه سر نمایندگان می‌گذارید.

نماینده ورامین تصریح کرد: اگر قرار باشد اشخاص نسبت به فتنه از طرف شما نمره بگیرند برخی آقایان که خیلی جلوترند چرا یک برگه علیه آنان تکثیر نمی‌کنید و یک اقدام علیه آنها انجام نمی‌دهید.

نقوی‌حسینی خاطر نشان کرد: پس مشکل فتنه نیست، به آقای زاهدی هم گفتم مشکل این است که جنابعالی به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به آقای روحانی کاندیدا معرفی کردید و آقای روحانی نپذیرفتند وحقشان این است که نپذیرند، پس چون کاندیدا شما را نپذیرفت علم خود را به پا کردید که وزیر پیشنهادی رئیس جمهور رای نیاورد.

نماینده ورامین در ادامه به جلسات بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: رای به وزرا به خوبی انجام شد و الحمدلله چارچوب دولت مشخص شد و ما امروز در خدمت آقای رئیس جمهور به منظور معارفه وزیر امورخارجه بودیم که جلسه خیلی خوبی بود.

وی افزود: در این جلسه آقای صالحی، آقای متکی و آقای خرازی بودند و همچنین آقای رئیس جمهور در این جلسه آقای روحانی به اصول سیاست خارجی تاکید کردند و سخنان بسیار محکم، قاطع و راهگشای مطرح کردند که واقعا برای آینده کشور امیدوارکننده است.

نقوی‌حسینی در ادامه به انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان رئیس سازمان گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: ما به همه اهالی فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و جهت انتخاب آقای محمدعلی نجفی به عنوان مدیری توانمند با برنامه و خوش قلب تبریک عرض می‌کنیم و برای وزارت آموزش و پرورش به جهت اینکه از وجود آقای نجفی محروم شد متاسفیم.

اضافه می‌شود: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز یکشنبه ۱۳ مرداد ماه پس از پایان مراسم تحلیف خود اسامی وزرای پیشنهادی خود را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

مجلس نیز طبق آیین نامه داخلی یک هفته فرصت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی داشت و از صبح روز دوشنبه ۲۱ مرداد ماه به مدت ۴ روز صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرد که نهایتا به ۱۵ وزیر رای اعتماد داد و سه وزیر پیشنهادی یعنی محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و سلطانی فر وزیر پیشنهادی جوانان و ورزش موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشدند.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.