چرا پیامک های تبلیغی همچنان ارسال می شوند؟

۳ م دیماه ،

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: میخواستم خواهش کنم یک نظارتی برای این اس ام اس های تبلیغاتی باشد، من از چند سال پیش همش با همراه اول در تماس بودم که اس ام اس های تبلیغاتی رو برام حذف کنند و این اواخر بهم گفتند به شماره ۸۹۹۹ شماره ۱ را بفرستم تا دیگه برام اس ام اس تبلیغاتی نیاد. ولی هنوز بعد چند ماه بازم این اس ام اس ها میاد، شماره بعضی هاشونم این است :
۹۸۷۰۳۷ (این شماره از همه بیشتر اس ام اس میفرسته)
۹۸۲۰۵۹۱
۹۸۲۰۱۲۳
۹۸۵۴۰۰۰۰۰۸
۹۸۲۰۱۱۸
تمام شماره های بالا بعد اینکه عدد ۱ رو به شماره ۸۹۹۹ ام ام اس کردم برام اس ام اس تبلیغاتی فرستادن
این درحالی که مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره بر اینکه اس ام اس ها ۳ دسته اند تاکید کرد: دسته اول اس ام اس هایی است که فرد به فرد ارسال می گردد که در صورتی می توان جلوی آن را گرفت که مشترک تقاضای بسته شدن اس ام اس های ارسالی را داشته باشد. که در اینصورت دیگر هیچ اس ام اسی برای فرد ارسال نخواهد شد.
به گفته زارعیان دسته دوم مربوط به ارسال اس ام اس های انبوه است که در صورت آنکه مشترکی تمایل به دریافت این پیامک ها نداشته باشد می تواند با تماس با ۹۹۹۰ ارسال این پیامک های انبوه را متوقف کند.
وی ادامه داد: دسته سوم از آن دسته پیامک هایی است که مشترک شماره خودش را به مراکز تبلیغاتی و یا فرضا مرکز خریدی ارائه داده و هر ازگاهی از این مراکز برای آنها اس ام اس ارسال می گردد. بنابراین شرکت مخابرات امکان قطع اینگونه پیامک ها را ندارد مگر آنکه مشترک کاملا دریافت پیامک خود را حذف کند و درخواست عدم ارسال پیامک به گوشی همراه خود را داشته باشد.
مدیرروابط عمومی شرکت مخابرات در عین حال در پاسخ به این سوال که بخشی از این پیامک ها از شرکت های تبلیغاتی ارسال می گردد که دارای لیست شماره همراه های مختلف می باشند و از طریق ارسال پیامک به این شماره ها تبلیغات شرکت های مختلف را برعهده می گیرند. این شرکت ها با توجه به عدم اجازه برای ارسال پیامک به یک خط آیا کار غیرقانونی نمی کنند، تاکید کرد: خیر؛ چطور شما وقتی جلوی تلویزیون می نشینید گلایه ای از پخش آگهی نمی کنید. اگرچه شرکت مخابرات در ارسال این پیامک ها نقشی ندارد اما به هرحال این شرکت ها مشغول کار تبلیغاتی می باشند اما اگر ماهیت پیامک های تبلیغاتی خلاف شئونات اسلامی باشد قطعا ما برخورد خواهیم کرد.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.