چرا پیک چهارم کرونا خطرناک‌تر است؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن تشریح چرایی خطرناک تر بودن موج جدیدی از بیماری کووید-۱۹، گفت: اگر دچار پیک جدیدی در کشور شویم، امکان دارد که میزان شیوع، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری افزایش یابد؛ چراکه ممکن است ویروس جهش یافته و مقاوم شود.

دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر بیماری و روند بیماری کاهش داشته است، اما با توجه به برخی عدم رعایت‌ها در پروتکل‌های بهداشتی شاهدیم که مجددا در برخی مناطق بیماری پیک زده و دارد خیز برمی‌دارد.

وی درباره چرایی خطر بیشتر پیک چهارم نسبت به پیک‌های قبلی بیماری در کشور، گفت: اگر دچار پیک جدیدی در کشور شویم، امکان دارد که میزان شیوع، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری افزایش یابد؛ چراکه ممکن است ویروس جهش یافته و مقاوم شود.

مردانی با بیان اینکه البته نمی‌توان هیچ چیزی را درباره ویروس کرونا به صورت ۱۰۰ درصد مطرح کرد، گفت: با این حال با توجه به ماهیت ویروس کرونا ممکن است که میزان شیوع و ابتلا به آن بیش از موج قبلی باشد. البته امیدواریم به کمک خدا با توجه به اینکه روند بیماری کاهشی است، پیک چهارم رخ ندهد. به نظر می‌رسد با نظارت و پایش مستمر می‌توان از وقوع پیک چهارم پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: در عین حال مردم نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با این تصور که بیماری کم شده، کاهش دهند، بلکه همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی مانند شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، عدم تجمع و … را جدی گرفته و رعایت کنیم تا روند کاهشی بیماری کووید-۱۹ حفظ شود و دچار موج جدیدی از بیماری نشویم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.