چرا چشم بعد از شنا قرمز می شود؟

خبرگزاری آریا- بلافاصله پس از بیرون آمدن از آب دوش بگیرد زیرا دوش گرفتن سبب می شود کلرامین از پوست، مو و چشم شما شسته شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی گلستان می گوید: قرمزی و سوزش چشم بعد از شنا کردن بویژه در استخر یکی از مسائلی است که بسیاری با آن مواجه اند.
نگار برومند افزود: کلر که برای ضد عفونی کردن و از بین بردن باکتری ها به آب استخر اضافه می شود بخودی خود برای چشم مشکل ساز نیست. بلکه مشکل زمانی رخ می دهد که کلر در مجاورت نیتروژن یا آمونیاک موجود در آب قرار می گیرد و از ترکیب اینها کلرامین تشکیل می شود.
این متخصص چشم افزود: در حقیقت علت اصلی قرمزی چشم کلرامین است. عروق سطحی روی سفیدی چشم بر اثر تماس با کلرامین ملتهب شده و چشم قرمز می شود. کلرامین همچنین لایه موقتی روی قرنیه ایجاد می کند که سبب التهاب، حساسیت، خشکی و قرمزی چشم می شود. به این وضعیت کراتیت می گویند.
وی گفت: بر خلاف بسیاری که تصور می کنند درمان این وضعیت استفاده از قطره هایی است که قرمزی چشم را کم می کنند، درمان صحیح استفاده از ترکیباتی نظیر اشک مصنوعی است. زیرا اشک مصنوعی لایه ای روی قرنیه ایجاد کرده و به آن فرصت می دهد التیام یابد. مکانیسم اثر ترکیباتی که قرمزی چشم را کم می کنند منقبض کردن عروق خونی است و قطع این داروها سبب شدیدتر شدن مشکل خواهد شد.
وی تاکید کرد: در صورتیکه قرمزی بعد از شنا در استخر از حد یک التهاب خفیف فراتر رفته و با ترشح همراه باشد، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.