چرا کندی مکالمات محرمانه خود را ضبط می‌کرد؟+ تصویر کارولین ۳ساله – اخبار فرهنگی هنری

در بهار سال ۱۹۶۳ زمانی که آمریکا درگیر جنگ ویتنام و کوبا و همچنین جنگ سرد با شوروی سابق بود تیم هاکی روی یخ آمریکا از تیم سوئد شکست سختی خورد که با این همه مشغله آمریکا در حوزه سیاست و اشغال کشورهای خارجی، رئیس جمهور جان اف کندی در مکالمه تلفنی که اسناد آن به تازگی در کتابی توسط یکی از خبرنگاران سابق کاخ سفید افشا شده است، به فکر شکست تیم آمریکا در مقابل تیم سوئد است.

البته به نظر می رسد کندی در این مکالمه بیشتر از نتیجه مسابقه (۱۷ در مقابل ۲) ناراضی و به فکر سرافکندگی آمریکا در چشم رسانه های جهان باشد. در این مکالمه تلفنی که همراه اسناد صوتی دیگری که در کتاب «تد وایمر» ارائه شده است، کندی به دوست قدیمی اش دیوید هاکت می گوید: دیو، امروز صبح در روزنامه دیدم سوئد ما را ۱۷ بر ۲ برده است. دیوید وقتی جواب مثبت می دهد کندی با عصبانیت می گوید خدای من چه کسانی را آن طرف آب فرستاده ایم؛ دختران؟
 

وایمر همراه یک لوح فشرده که توسط کتابخانه جان اف کندی در اختیار وی گذاشته شده است در کتابش با عنوان «گوش کردن به فایلهای محرمانه کاخ سفید» از ۲۶۰ ساعت مکالمه ضبط شده از گفتگوی جان اف کندی با مقامات کاخ سفید خبر می دهد و نکته جالب این است که مقدمه این کتاب توسط کارولین کندی، دختر رئیس جمهور سابق آمریکا نوشته شده است.

کارولین کندی در گفتگو با خبرنگار ان پی آر می گوید این مکالمات حقایق تازه ای از ترور پدرش را آشکار می کند و می گوید ما هنوز ۱۰۰درصد مطمئن نیستیم که چرا این مکالمات ضبط شده در آن زمان پاک نشده است. البته شاید به این خاطر که پدرم عاشق تاریخ بوده باشد این مکالمات را نگهداری می کرد تا سند تاریخی باشد.

کندی و دختر ۳ساله اش در کاخ سفید(۱۹۶۱)

وایمر به نقل از کارولین و شواهد تاریخی اعتقاد دارد کندی این مکالمات را به این خاطر نگهداری می کرد که بعد از زمان مشخصی بعضی از اطرافیان گفته های خود را درباره سیاست های آمریکا در خارج از کشور انکار خواهند کرد و او این صداها را برای اثبات حرفهایش نگهداری می کرده است. وی در مواجهه با بحرانهای آن زمان آمریکا صداها را ضبط می کرد تا بعد از گذشت زمان بتواند از خود در مقابل ادعاهای اطرافیان دفاع کند.

در میان این مکالمات گفتگوهای جان اف کندی با برادرش رابرت اف کندی وزیر دادگستری وقت آمریکا از موارد جالب توجه است. در این مکالمات ثابت می شود که رابرت که کارولین او را بابی خطاب می کند، به عنوان مشاور و مدیر برنامه های انتخاباتی جان اف کندی محسوب می شده است که هیچ وقت در رسانه ها این مسئله اعلام نمی شد. وی در مسئله جنگ ویتنام، بحران موشکی کوبا و … مشاور اصلی کندی بود.
 

ان پی آر/ ۲۹ سپتامبر/ ترجمه محمد حسنلو

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.