چربی های شکم را در بهار آب کنید!

۰۹اردیبهشت،

برترین مجله اینترنتی ایران

ممتازنیوز: بسیاری از اشخاص دوست دارند بدانند چگونه می توان چربی های اضافه شکم را سوزاند. این چربی ها علاوه بر اینکه سبب زشتی اندام می شوند و سایز کمر اشخاص را بالا می برند، بسیار مضر و سبب بیماری نیز می باشند.

این چربی ها هنگامی ایجاد می شوند که کورتیزول بسیاری در بدن ترشح می گردد. استرس یکی از دلایل افزایش ترشح کورتیزول است. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، کورتیزول ماهیچه های کم چرب (بافت هایی که چربی ها را می سوزانند)  را از بین می برد و داخل شکم به صورت چربی اندوخته می شوند.

استرس را می توان با رژیم بد غذایی، بدتر هم کرد. به طوری که تحقیقات نشان داده اند استرس هایی که در نتیجه رژیم غذایی به وجود می آیند می تواند سبب افزایش کورتیزول و در نتیجه ایجاد چربی در ناحیه شکم شوند.

برای آب کردن چربی های شکم خود ۶ راهکار زیر را انجام دهید.

6 روش برای سوزاندن چربی شکم

۱٫    خواب

اگر شب ها تا دیر وقت کار می کنید، باید روند زندگی خود را تغییر دهید. وقتی چرخه  زیستی شما به هم می ریزد سبب می گردد تا بیشتر غذا میل کنید. هنگامی که بسیار خسته میباشید، بدنتان قرلین بیشتری تولید می کند که سبب ایجاد میل شدید به شکر و غذاهای چرب می گردد. کمبود خواب نیز این هورمون را بیدار می کند. این مساله روی میزان ترشح کورتیزول تاثیر دارد و در انتها منجر به چاقی شکم شما می گردد. در طول شبانه روز باید حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید تا اندام زیبایی داشته باشید.

۲٫    ورزش های سبک

شاید یکهزار حرکت شکمی در شب سبب سفت شدن ماهیچه های شکم شوند اما با وجود یک لایه ضخیم چربی، هیچ گاه به نتیجه دلخواه نمی رسید. در کنار درازنشست هایی که انجام می دهید، تمریناتی نیز انجام دهید که دیگر ماهیچه های بدن شما را نیز درگیر کند و سبب فعالیت بیشتر سیستم قلبی و عروقی بدن شوند. به طور مثال، حرکت شنا بروید. این کار را ۳  تا ۴ بار با فاصله ۳۰ ثانیه انجام دهید. پیاده روی مستمر در طول روز نیز می تواند به سوزاندن چربی های شکم کمک کند.

۳٫    شکر، دشمن درجه یک

سوزاندن چربی های شکم ۸۰ درصد به خوراک شما بستگی دارد. باید کالری کمتر و پروتئین بیشتر مصرف کنید. برای این منظور باید سبزیجات و حبوبات را جایگزین اسنک و غذاهای چرب کنید. به طور مثال، اگر به مصرف شکر تمایل بسیار دارید باید سعی کنید تا شیرهای کم چرب را با جایگزین انواع پرچرب کنید که مملو از شکر می باشند. ترفند جالب دیگر نیز اضافه کردن دارچین به چای یا قهوه صبحگاهی است. این ادویه سبب کاهش قندخون می گردد. دارچین همچنین سبب می گردد تا برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

6 روش برای سوزاندن چربی شکم

۴٫    ویتامین C

هنگامی که تحت فشارهای عصبی بسیاری قرار دارید، کورتیزول بسیاری ترشح می کنید. ویتامین C سبب ایجاد تعادل در ترشح کورتیزول می گردد. احتمالا شما نیز هنگام سرماخوردگی ویتامین سی مصرف می کنید. سبب آن این است این ویتامین برای تولید carnitine لازم است. carnitine عنصری است که بدن با آن چربی ها را می سوزاند و انرژی تولید می کند. به این ترتیب، ویتامین سی سبب سوزاندن چربی های شکم می گردد.

اگر استرس کاری بسیار، عادت غذایی بد و ذهن مشوش و پریشان دارید بسیار ویتامین C مصرف کنید. این ویتامین با تاثیرات منفی استرس مقابله می کند. میوه هایی همچون کیوی، کلم و فلفل ویتامین سی دارند. پرتقال را هم همه می دانیم که سرشار از ویتامین C است.

۵٫    مصرف چربی

بله درست خواندید! با چربی چربی های خود را بسوزانید. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، این شکر است که سبب چاقی می گردد نه چربی. چربی های مفیدی همچون امگا سه موجود د سالمون، آووکادو و آجیل بسیار هم برای بدن مفید می باشند. این خوراکی های مملو از مواد غذایی مفید می باشند که شما را سرحال نگه می دارند.

۶٫    آرام نفس کشیدن

این ساده ترین کار است که می توانید هنگام انجام کارهای دیگر نیز آن را انجام دهید. هر زمان احساس عصبی بودن داشتید به تنفس خود توجه کنید. بیشتر مردم زیر فشارهای عصبی نفس های کوتاه یا کم عمق می شکند. هنگامی که روی نفس های خود تمرکز کردید، شکم خود را شل کنید و بسیار آرام و عمیق نفس بکشید. اگر بیشتر روی بازدم آرام تمرکز کنید بسیار بهتر از دم آرام است. در طول هر بازدم می توانید به خود بگویید «آرام باش». این کار بسیار ساده به نظر می رسد، اما موثر است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.