چروک‌هایی که به افزایش سن ارتباطی ندارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

این نوع چین و چروک عضلات صورت ارتباطی با سن ندارد و ممکن است یک فرد ۲۰ ساله نیز داشته باشد.

حسین طباطبایی، متخصص پوست و (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، گفت: دو نوع چین و چروک وجود دارد که عبارتند از چین و چروک عضلانی و پوستی که در نوع عضلانی ارتباطی با افزایش سن وجود ندارد برخلاف چین و چروک پوستی که تحت تاثیر روند افزایش سن به وجود می‌آید. 

وی ادامه داد: در چین و چروک عضلانی اشخاصی که طبق عادت و به طور مستمر دائما اخم می‌کنند، ابرو‌هایشان را بالا می‌اندازند و یا در هنگام خنده و گریه فشاری بسیاری به چشم‌ها وارد می‌کنند، این استمرار در انقباض عضلانی سبب عمق و شکستگی عضلات صورت می‌شود. 

این متخصص پوست در خصوص اینکه یکسری عوامل به روند پیری پوست سرعت می‌بخشد، افزود: نور آفتاب، استرس‌های مداوم، تغذیه نامناسب، ورزش نکردن، بیماری‌ها از جمله دیابت و یا هر عاملی که سبب کند شدن جریان گردش خون بشود، عدم مراقبت پوست که با افزایش سن آبرسانی پوست کمتر و در نتیجه خشک‌تر می‌شود سبب افزایش روند پیری پوست می‌شوند. 

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: چین و چروک پوست سال‌ها زمان می‌برد و با استفاده از کرمهای مرطوب کننده و کلاژن‌ ساز می‌توان از روند تخریب پوست جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.