چشمان بسته غرب بر جنایات میانمار iبه iبهانه منافع نفتی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شرکتهای غول پیکر نفتی جهان و موسسات مالی بین المللی در حالی از دولت میانمار حمایت می کنند که بودایی های این کشور همچنان iبه طرز وحشیانه ای مسلمانان را قتل عام می کنند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از پایگاه اینترنتی حزب ضد صهیونیستی فرانسه، بانک جهانی iبه تازگی با هدف اصلاحات در پیش گرفته شده از جانب نظامیان مورد حمایت آمریکا، هشتاد میلیون دلار iبه دولت میانمار وام داده است.
این درحالی است که بیش از صد هزار مسلمان این کشور مجبور iبه فرار از روستاهایشان شده اند و صدها نفر iبه دست بودایی ها قتل عام شده اند.
در حالی که  تصور کلی این است که بودایی ها اشخاصی صلح طلب می باشند، ارتکاب این خشونتها پرسش برانگیز شده است iبه خصوص آنکه میانمار کشوری نفتخیز نیز هست و قدرتهای غربی iبه دنبال iبهره برداری از این منابع می باشند.
یکی از مسلمانان روهینگیاکه با قایق از روستای خود فرار کرده بود گفت :« آنان شبانه iبه روستایمان حمله کردند و خانه هایمان را آتش زدند. اعضای خانواده ما از هم جدا شدند و ما باقایق فرار کردیم».
این درحالی است که پیشتر نیز همدستی غرب با نظامیان حاکم بر رانگون انتقادهای بسیاری برانگیخته بود.
در دوران دیکتاتوری نظامیان حاکم بر میانمار شرکت فرانسوی توتال قراردادهای نفتی با این  رژیم امضا کرده بود و برای پیشبرد کارهای نفتی شمار بسیاری از روستاییان میانماری با تهدید اسلحه نظامیان مجبور iبه شرکت در کارهای احداث خطوط انتقال گاز بودند. اشخاص بسیاری برای این لوله ها شکنجه شدند و iبه قتل رسیدند. در حال حاضر اشخاص بسیاری در میانمار عقیده دارند فرانسه شریک  جرم جنایات نظامیان بوده است.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.