چشمی که قوز می کند!

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

مشکلات و بیماری های چشمی از جمله بیماری هایی می باشند که به مرور زمان سبب مختل شدن زندگی فرد می گردد. بیماری های چشمی فراوان می باشند،یکی از انواع این بیماری ها قوز قرنیه است.

دکتر احمد میرشاهی متخصص چشم پزشکی گفت: بیماری قوز قرنیه به دو سبب ارثی و اکتسابی در اشخاص ایجاد می گردد.

وی گفت: در قوز قرنیه مشکل اصلی بیمار نازکی و اختلاف ضخامت قرنیه در قسمت های مختلف چشم است که منجر به آستیگماتیسم شدید و اختلال در دید بیمار می گردد.

وی با بیان اینکه این بیماری به علل مختلف ایجاد می گردد، افزود: قوز قرنیه در بعضی اشخاص به سبب اختلال در بافت قرنیه است که سبب آن ارثی است. اشخاصی هم که به طور اکتسابی به این بیماری مبتلا شده اند به سبب انواع ضربه ها، بیماری های التهابی سطح قرنیه و ورم چشم است که اگر طولانی مدت باشند، سبب آستیگماتیسم های شدید و نازکی در قرنیه یاهمان قوز قرنیه می گردد.

وی تصریح کرد: در این بیماری شکل قرنیه از حالت نیم کره به حالت کله قندی یا مخروطی شکل تغییر می کند، به همین سبب کاهش دید بزرگترین مشکل بیمار است.

میرشاهی بیان کرد: برای درمان قوز قرنیه در وهله اول از عینک هایی که آستیگماتیسم بالایی دارند استفاده می گردد. در صورت عدم پاسخ بیمار به عینک از لنزهای روی چشمی و انواع سخت استفاده می گردد.

این متخصص چشم در پایان گفت: روش های جراجی زمانی استفاده می گردد که روش های درمانی ذکر شده اثر مثبت نداشته باشند. متداول ترین روش های جراحی استفاده از حلقه داخل قرنیه و یا پرتو درمانی است. در موارد آستیگماتیسم شدید هم از پیوند قرنیه استفاده می گردد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی عرب:

    سلام آیا همه کسانی که قوز قرنیه دارند سرانجام باید عمل پیوند را انجام بدهند یا این قوز متوقف میشه؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.