چشم‌انداز آینده چین در بازار آموزش آنلاین

۱۵م آذر ،

52785_5531.jpg

در عصری که علم و دانش می‌تواند آینده اشخاص را تغییر دهد و “اقتصاد دانش” در حال یافتن جایگاه بین‌المللی است، ایجاد “دنیای یادگیری”، “سازمانهای یادگیری”، و “جوامع یادگیری” تبدیل به فعالیت‌های عادی و مرسوم شده‌اند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آموزش آنلاین برای اشخاص جوامع پیشرفته به یک شیوه یادگیری مهم بدل شده است، چرا که تحصیلات راه دور فرصت آموزش را در اختیار هر فردی و با هر جایگاهی می‌گذارد. در همین راستا دولت چین از تحصیلات آنلاین به عنوان ابزاری مهم جهت توسعه کشور یاد می‌کند. همچنین سرمایه‌گذاران محلی توجه بیشتری جهت پذیرش آموزش و تحصیلات آنلاین به خرج می‌دهند.

بنا به گزارش پایگاه خبری اینترنتی “ایکوئتینز” امریکا، در سال ۲۰۱۱ سهم آموزش و پرورش چین از تحصیلات آنلاین ۶۰ میلیارد یوآن بوده که برآورد می‌شود این سهم در سال ۲۰۱۲ به ۷۲٫۳ یوآن افزایش یابد. در سال ۱۹۹۹ و بیش از ۱۰ سال پس از توسعه چین، این کشور گام در راه “آموزش راه دور” گذاشت و در این عرصه حائز پیشرفت‌های بزرگی گردید. تحصیلات آنلاین که برای همه سنین و همه رده‌های آموزشی از مبتدی تا پیشرفته فراهم شده، شیوه‌های دیگر آموزش آنلاین نظیر آموزش‌های حرفه‌ای را نیز رونق بخشیده است.

با توجه به آمارهای رسمی، ۹۰ درصد دانشجویان چینی و خانواده‌های آنها خواستار دریافت خدمات آموزشی کم هزینه، با کیفیت و با توسعه پایدار می باشند. ضمن اینکه ۷۵ درصد نیروی کاری این کشور در حال گذراندن مقاطع مختلف و ادامه تحصیل می‌باشند.

همچنین بیش از ۵۰ درصد مدیران موسسات این کشور به نوعی در برنامه‌های آموزش و تحصیلات مرتبط با حرفه شرکت دارند. همینطور ۴۵ درصد جمعیت جوان این کشور در حال یادگیری زبان خارجی می باشند. بنابراین جمع کل اشخاصی که در این کشور خواهان آموزش با کیفیت و منابع آموزشی می باشند متجاوز از ۳۸۰ میلیون نفر خواهد بود که اگر تنها ۳۰ درصد این اشخاص شرایط اخذ تسهیلات آنلاین را داشته باشند، درآمد سالانه حاصله از آموزش آنلاین ۶۰ میلیارد یوآن از کل ظرفیت پیش‌بینی شده ۷۰ میلیارد یوآنی این بازار خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.