چشم‌انداز روشنی برای توافق نهایی ایران و ۱+۵ متصوریم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به اراده طرفین برای رسیدن به توافق نهایی، می‌توان چشم‌انداز روشنی برای آن متصور بود، اگر چه هم‌چنان بدبینی جمهوری اسلامی ایران نسبت به نوع عملکرد آمریکایی‌ها پابرجاست؛ بنابراین انتظار می‌رود تا آمریکایی‌ها از این فرصت استفاده کنند و حسن نیت خودشان را برای رسیدن به توافق نشان دهند.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: این مذاکرات در واقع تعیین چارچوب برای مذاکرات آتی و همین طور به منظور اجرایی شدن روند توافق‌نامه ژنو است.
 
وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌هایی موجود در این مذاکرات و همچنین با وجود حسیاست‌ها و خطوط قرمز طرفین مذاکره‌کننده، مذاکرات بسیار سخت پیش می‌رود.
 
فیاضی تصریح کرد: تا به این مرحله، چارچوب مذاکرات بعدی مشخص شده، هم چنین قرار است طی سفر “کاترین اشتون” به تهران و مذاکرات پایان اسفند ماه روند گفتگوهای هسته‌ای ادامه یابد.

وی با اشاره به نوع لحن ادبیات آمریکا‌یی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران، افزود:  یکی از مواردی که مهم بوده و به نظر می‌رسد که در این مذاکرات بر آن تاکید شده باشد، نوع لحن و ادبیات آمریکایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران است؛ این در حالی است که طی ماه‌های گذشته نوع ادبیات آمریکایی‌ها علیه ایران، ادبیات بسیار نامناسبی بوده است، حتی عملکرد این کشور در ارتباط با شمار افراد مشمول تحریم با روح توافقنامه ژنو همکاری نداشت که، امید است تا این ادبیات تغییر پیدا کند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اراده طرفین برای رسیدن به توافق نهایی، می‌توان چشم‌انداز روشنی برای آن متصور بود، اگر چه هم‌چنان بدبینی جمهوری اسلامی ایران نسبت به نوع عملکرد آمریکایی‌ها پابرجاست؛ بنابراین انتظار می‌رود تا آمریکایی‌ها از این فرصت استفاده کنند و حسن نیت خودشان را برای رسیدن به توافق نشان دهند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.