چشم‌انداز مذاکره با آمریکا با وجود سیاست‌های دوگانه این کشور روشن نیست

۲۸م اسفند ،

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا، گفت: چشم‌انداز مذاکره ایران با آمریکا با وجود سیاست‌های دوگانه این کشور روشن نیست.

فؤاد ایزدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به حضور ۴ ساله اوباما در کاخ سفید، اظهار داشت: سیر تحولات سیاست خارجی در دوره اوباما سبب شد تا بخشی از رابطه ایران و آمریکا دستخوش چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری شود.

وی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های روابط میان ایران و آمریکا پرداخته و افزود: چالش‌های پیش روی ایران در طول ریاست‌جمهوری اوباما به افزایش اعمال فشار بر کشورمان در غالب تحریم‌ها بوجود آمد که با توجه به کارنامه سیاسی این دولت پیش‌بینی می‌شود تا این روند تا زمان روی‌کار ماندن وی ادامه یابد.

ایزدی با تاکید بر اینکه کنگره آمریکا همواره با کارشکنی‌های خصمانه‌اش، یکی از عوامل اصلی در اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان به شمار می‌رود، تصریح کرد: وجود رویکردهای مختلف در آمریکا بر سر مسئله ایران به ایجاد برخی اختلاف‌نظرات در این دولت شده است.

ایزدی اختلاف‌نظر میان نخبگان سیاسی آمریکا را نوعی فرصت برای کشورمان تلقی کرده و اظهار داشت: این مهم می‌تواند زمینه‌ را برای پروژه‌های همکاری‌های آینده با آمریکا فراهم کند.

وی ادامه داد: برخی گروه‌ها در آمریکا با ادامه روند سیاست‌های شکست خورده‌شان در مقابل کشورمان قرار داشته و گروه دیگر که از اقلیت در این کشور می باشند خواهان برخی تغییرات در سیاست خارجی کشورشان بوده که این تغییرات محوری و نه به صورت ریشه‌ای است.

ایزدی به بررسی فرصت‌های ایجاد شده در روابط کشورمان با آمریکا اشاره داشته و تصریح کرد: اظهارات برخی چهره‌های جدید در کابینه اوباما همچون چاک هاگل و جان کری  مبنی بر منتخب و دارای مشروعیت دانستن دولت ایران از دیگر عوامل مثبت در حوزه روابط آمریکا و ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه حضور چهره‌های جدید در کابینه اوباما نیازمند پروژه‌های جدیدی بوده تا ایران با استفاده از فعالیتهای پدافندی از فرصت‌های موجود استفاده کند، خاطر نشان کرد: طی ۴ سال اخیر پس از انتصاب اوباما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا وضعیت رابطه این دولت و کشورمان همواره دچار تزلزل بوده که ادامه این وضعیت تنها با بازبینی از سوی جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.