چشم‌انداز کاهش “قیمت مسکن”/پرداخت “تسهیلات وام مسکن” چند برابر ودیعه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس مسکن گفت: روند کاهشی مسکن تا پایان فصل بهار ادامه خواهد داشت.

محمد علی پورشیرازی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: مسکن یک کالای ویژه‌ای است که با ۲۶۳ حرفه مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است.

وی در پاسخ به این سوال که بازار مسکن چند وقتی است در رکود به سر می‌برد و آمار خرید و فروش در آن کاهش یافته است، گفت: روند تغییرات بستگی دارد به اینکه چه موقع ما بتوانیم اقتصادمان را به آرامش برسانیم. این تغییرات از لحاظ محاسباتی باید شیب منطقی داشته باشد. البته نه تنها در موضوع مسکن بلکه در کل بخش‌های اقتصادی باید منطقی باشد.
 
وی افزود: روند کاهشی تا پایان فصل بهار ادامه خواهد داشت و در ابتدای فصل تابستان که فصل نقل و انتقال مردم است، تقاضا نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه سبب افزایش قیمت‌ها خواهد شد.
 
محمدعلی پورشیرازی در پاسخ به این سوال پرداخت تسهیلات چند برابر ودیعه افزود: سیستم بانکی با جذب سرمایه‌های مردم توان پرداخت این وام را دارد مشروط به اینکه معوقات بانکی خودشان را مدیریت کنند.
 
وی در ادامه افزود: البته باید نسبت به سقف وام دریافتی به میزان درآمد یک رابطه معقولی وجود داشته باشد که وام گیرنده توان پرداخت آن را نیز داشته باشد.
 
وی در پایان افزود: در بعضی از کشورهای دنیا حدود ۹۰ درصد قیمت مسکن از طریق وام سیستم بانکی با بهره حدود ۳ درصد تأمین می‌شود. در هیچ جای دنیا اصراری بر داشتن مالکیت خانه وجود ندارد و بیشتر داشتن محلی برای سکونت مدنظر است. به طور مثالً در اروپا خرید خانه ۳۰۰ هزار دلاری به منظور اجاره دادن کار غیر منطقی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.