چشم امید فلسطینینان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد

۰۹م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست ارتقای جایگاه فلسطین از «ناظر دائمی» به «ناظر غیرعضو»، روز پنجشنبه به رای گیری ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد گذاشته می‌شود.
 
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ محمود عباس، رئیس «تشکیلات خودگردان فلسطینی» درخواست را تسلیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک می‌کند.
 
خاویر ابوعید، مشاور «سازمان آزادی بخش فلسطین» می‌گوید: «مطابق قوانین بین الملل اگر عضو سازمانی باشید اشغال اراضی عضو دیگر تبعات خواهد داشت. از این منظر اسرائیل تبعات کار‌هایشان را کمی بیشتر خواهد سنجند.»
 
مشاور سابق بنیامین نتانیاهو، اول وزیر اسراییل ضمن تاکید بر اینکه که رای مثبت به این درخواست تاثیر چندانی بر روابط اسرائیل و فلسطینیان نخواهد داشت، می‌گوید: «نباید در مورد پیامد‌های این اتفاق بر روی کرانه باختری رود اردن یا نوار غزه، اغراق کنیم. این اتفاق هیچ اثری بر نیروی دفاع اسرائیل، شهرک سازی‌ها و همه مواردی که در آن‌ها با طرف فلسطینی درگیری داریم، نخواهد داشت.»
 
در حالیکه واشنگتن و تل آویو اعلام کرده‌اند که علیه آن رای خواهند داد، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و بریتانیا گفته اند که از آن استقبال می کنند.
 
بنیامین نتانیاهونخست وزیر اسرائیل در مورد در خواست فلسطینینان گفت: «من برای کسانی که امروز در مجمع عمومی سازمان ملل جمع می‌شوند، پیامی دارم. هر تصمیمی که امروز گرفته شود نمی‌تواند سبب گسستن پیوند ۴۰۰۰ ساله مردم اسرائیل از سرزمینشان شود.»
 
رای مثبت به درخواست فلسطینینان، شاید قفل قلب فلسطین واقع در شرق بیت المقدس را بگشاید. «بیت الشرق» در شرق اورشلیم تا سال ۱۹۹۰ مقر سازمان آزدای بخش فلسطین بود و از آن زمان توسط آریل شارون، اول وزیر وقت اسرائیل، بسته اعلام شده است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.