چشم انتظار فینال اسپانیا – آلمان

جام جم آنلاین: ماتادورها به فرانسه هم رحم نکردند تا با پیروزی ۲ بر صفر بر شاگردان لوران بلان، یک گام دیگر به هدف خود برای رسیدن به فینال یورو ۲۰۱۲ نزدیک شوند.

هر چند تیم یکدست دل بوسکه، سرمربی خنده‌رو و مملو از اعتماد به نفس ماتادورها به جهت در​اختیار​داشتن کلی بازیکن خوب و همسطح، دغدغه چندانی روی نیمکت مربیگری ندارد و خیالش راحت است که با وجود ژاوی، اینیستا، ‌آلونسو، بوسکتس و فابرگاس، تیمش تمام و کمال میانه زمین را از آن خود دارد تا در اعجاب پاسکاری‌های زیبا، بهترین تیم‌های دنیا نیز در برابر این استراتژی به مشکل بر بخورند، اما حالا با عبور از سد فرانسه باید به پرتغالی فکر کند که تیم خوب و دونده‌ای نشان داده و برای رسیدن به فینال نیز دریایی از انگیزه است.

در شب بازی با فرانسه، ژابی آلونسو هافبک جنگنده و دونده اسپانیا در دیداری که صدمین بازی ملی‌اش به‌حساب می‌آمد، ستاره ماتادورها بود که موفق شد با زدن هر دو گل پیروزی بخش تیمش، شبی فراموش‌نشدنی را برای خود به تصویر بکشد.

هر چند فرانسوی‌ها در این بازی تلاش کردند پا به پای حریف در زمین دوندگی کرده و برنامه‌های هجومی اسپانیا را در میانه زمین مختل کرده و در راه پاسکاری‌های سریع آنان مانع بتراشند، اما حریف خبره‌تر از این بود که مقابل این حربه تسلیم شده و میدان را وا دهد. ژاوی، اینیستا و بوسکتس که به جهت سال‌ها بازی در کنار هم، چشم بسته نیز یکدیگر را در زمین پیدا می‌کنند، مقابل فرانسه نیز هنر پاسکاری خود را در کنار فابرگاس و آلونسو بخوبی نشان دادند تا اسپانیا که در این بازی تشخیص داده بود بدون مهاجم کلاسیک (فرناندو تورس) بازی را شروع کند، با قدرت هافبک‌های خود، بارش را در همان نیمه اول و روی ضربه سر محکم ژابی آلونسو ببندد و با وجود تلاش فرانسوی‌ها و بویژه فرانک ریبری و کریم بنزما، کاسیاس سنگربان با تجربه و بااخلاق اسپانیا،‌ خطر چندانی را روی دروازه خود حس نکند.

در دقیقه ۹۰ و با خطای پنالتی مدافع فرانسه روی پدرو، هافبک سرعتی ماتادورها، آلونسو از روی نقطه پنالتی تیرخلاص را بر پیکر تیم لوران بلان شلیک کرد تا آنان از اکراین مسقیما راهی پاریس شوند. با حضور اسپانیا در جمع چهار تیم برتر هر چند خیلی‌ها منتظر دیدن فینال اسپانیا و آلمان هستند، اما به هر حال نباید از کنار تیم پرتغال به​سادگی عبور کرد؛ پرتغالی که با کریس رونالدوی آماده و تکنیکی و در اختیار داشتن بازیکنانی دونده و جنگنده،‌ نشان داده است که لقمه گلوگیری برای هر حریفی خواهد بود. آنها حتی در شرایطی در دور مقدماتی با نتیجه یک بر صفر مقابل آلمان تن به شکست دادند که به هیچ‌وجه چهره یک تیم بازنده را نداشتند. به هر حال و در شرایطی که ژرمن‌ها در سوی دیگر با برنده دیدار ایتالیا و انگلیس بازی می‌کنند، باید دید آیا پیش‌بینی کارشناسان تحقق خواهد یافت یا دیدارهای نیمه نهایی نیز آبستن شگفتی‌های دیگری است.

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.