چشم انداز رتبه اتحادیه اروپا را بازهم کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، موسسه اعتبار سنجی مودیز چشم انداز رتبه اعتباری AAA اتحادیه اروپا را به منفی کاهش و هشدار داده است که احتمال کاهش مجدد آن باز هم وجود دارد. این موسسه اعلام کرده که این امر بیانگر وجود چشم انداز منفی برای رتبه بندی کشورهای مهم اتحادیه اروپاست.

اوایل سال جاری میلادی نیز مودیزچشم انداز رتبه آلمان، فرانسه، هلند و انگلیس را منفی اعلام کرده بود. چشم انداز اعتبار  این چهار کشور همگی تحت تاثیر بحران بدهی ملی سایر کشورها کاهش یافته است. این موسسه اعتبار سنجی اعلام کرده که در صورت تشدید بحران اقتصادی در اروپا، این کشورها تنها خواهد توانست تعهدات مالی خود را انجام دهند و نخواهند توانست کمک چندانی به رفع بدهی‌های ملی سایر کشورها کنند.

آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند در مجموع ۴۵ درصد درآمد بودجه اتحادیه اروپا را تامین می‌کنند. مودیز هشدار  داده است که در صورت کاهش رتبه  اعتباری این کشورها، رتبه اعتباری کل اتحادیه اروپا کاهش چشمگیری خواهد داشت.

پیش از این نیز موسسه اعتبار سنجی مودیز در گزارشی درجه اعتبار مالی کشور اسلوونی را سه درجه کاهش و از  “A2“ به Baa2  تقلیل داده بود. بر اساس ارزیابی “مودیز” سیستم بانکی اسلوونی به تزریق پول تازه نیاز دارد که این  نیاز به تزریق، خطرات برای این کشور را افزایش می دهد. این امر سبب می شود که به ویژه هزینه های مالی این کشور بالا رفته و و ورود آن به بازارهای سرمایه را دشوار شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.