چشم انداز منفی همچنان در انتظار اقتصاد امریکا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیاست ریاضت اقتصادی دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که به کمک آن می‌خواهد کسری بودجه اش را بهبود بخشد، هم روی این فرایند اثر منفی خواهد گذاشت.

پیش بینی می‌شود بانک مرکزی امریکا از احیای رشد اقتصادی این کشور حمایت کند هر چند بهبود وضعیت اقتصادی امریکا بی‌تردید بحث و مشاجره های جدیدی را بر سر جدول زمانی برای کاهش تزریق نقدینگی در نظام مالی امریکا به همراه خواهد داشت.

به اعتقاد شماری از تحلیلگران، وزارت تجارت آمریکا رشد اقتصادی این کشور را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی بالغ بر ۱٫۳ درصد اعلام خواهد کرد.

میزان رشد اقتصادی امریکا از ژانویه تا مارس رشدی ۱٫۸ درصدی داشت که نسبت به پیش بینی‌های اولیه بسیار کمتر بود.

با این حال نظر تحلیلگران دربارهٔ رشد اقتصادی امریکا بسیار متفاوت است. عده ای رشد اقتصادی امریکا را به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان تنها ۰٫۵ درصد برآورد کرده اند و معتقدند به این ترتیب رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه سوم نیز از مرز ۲ درصد نخواهد گذشت.

اما برت رایان، تحلیلگر دویچ بانک،  رشد اقتصادی امریکا را در سه ماهه دوم ۱٫۳ درصد پیش بینی کرده است و آن را ناشی از هزینه های بالای دولت می‌داند.

شماری دیگر از تحلیلگران نیز معتقدند رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ به نه دهم درصد محدود خواهد شد.

به اعتقاد صندوق بین المللی پول که روز جمعه ارزیابی سالانه خود را دربارهٔ اقتصاد امریکا ارائه کرد با توجه به شاخص های اقتصادی اخیر امریکا پیش بینی می‌شود کندی اقتصاد امریکا در سه ماهه دوم ۲۰۲۴بالاتر از پیش بینی‌ها باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.