چشم بادامی ها همه را شگفت زده کردند/ صعود یک پله ای ایران در جدول رده بندی

با پایان یافته پنجمین روز از رقابت های پار المپیک ۲۰۱۲ لندن کاروان ورزشی ایران با کسب یک مدال طلای دیگر یک پله در جدول رده بندی این رقابتها صعود کرد و در مقام شانزدهم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ،‌در حالی پنجمین روز از چهارمین دوره بازی های پار المپیک ۲۰۱۲ لندن با مداد امروز به پایان رسید که کاروان ورزشی کشورمان با کسب یک مدال طلا از سوی علی حسینی در رشته وزنه برداری در جدول رده بندی یک پله صعود کرد و در رده شانزدهم و بالاتر از کشور های اسپانیا- کانادا، هلند، ایتالیا، بلاروس و فنلاند قرار گرفت.

بدین ترتیب، در جدول رده بندی مدالهای چهارمین دوره بازی های پار المپیک ۲۰۱۲ لندن ورزشکاران چینی همچنان با اقتدار با کسب ۴۶ مدال طلا،‌۳۱ مدال نقره، ۳۵ مدال برنز در مجموع با کسب ۱۱۲ مدال در صدر جدول ایستادند.

همچنین بریتانیا با کسب ۱۹ مدال طلا،‌۲۵ مدال نقره، ۱۹ برنز ودر مجموع با ۶۳ مدال و روسیه با کسب ۱۶ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۱۳ برنز و در مجموع با کسب ۴۹ مدال رتبه های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص داده ند.

این گزارش حاکی است: استرالیا با ۱۶ مدال طلا ،۱۳ مدال نقره، ۱۹ برنز و در مجموع با کسب ۴۸ مدال،‌اکراین با ۱۵ مدال طلا،‌۱۲ مدال نقره و ۱۵ برنز و در مجموع با کسب ۴۲ مدال،‌آمریکا با ۱۲ مدال طلا،‌ ۱۱ مدال نقره و ۱۷ برنز و در مجموع با کسب ۴۰ مدال ، آلمان با ۸ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۱۰ برنز و در مجموع با کسب ۲۹ مدال، برزیل با ۷ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ برنز و با کسب ۱۴ مدال فرانسه با ۵ مدال طلا،‌۹ مدال نقره و ۸ برنز و با کسب ۲۲ مدال و لهستان با ۵ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ برنز و در مجموع با کسب ۱۱ مدال به ترتیب در رتبه چهارم تا دهم جدول رده بندی قرار گرفتند.

کوبا با ۵ مدال طلا،‌۳ مدال نقره و ۲ برنز و در مجموع با کسب ۱۰ مدال، ایرلند با ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۱ برنز و در مجموع با کسب ۸ مدال، نیجریه با ۴ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۱ برنز و در مجموع با کسب ۱۰ مدال در رتبه ۱۱ تا ۱۳ جدول هستند.

کره جنوبی و نیوزلند به طور مشترک با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۴ برنز و در مجموع با ۱۳ مدال در رتبه چهاردهم جدول جای گرفتند

کاروان ورزشی کشورمان نیز با کسب یک مدال طلای دیگر توسط علی حسینی توانست با ۴ مدال طلا،‌۲ مدال نقره و یک برنز و در مجموع با کسب ۷ مدال در جدول رده بندی رتبه ی شانزدهم را به خود اختصاص می دهند.

درادامه اسپانیا ۳ مدال طلا،‌۹ مدال نقره و ۷ برنز و در مجموع با کسب ۱۹ مدال، کانادا با ۳ مدلا طلا ،‌۷ مدال نقره و ۳ مدال برنز ودر مجموع با کسب ۱۳ مدال، هلند با ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۹ برنز و در مجموع با کسب ۱۶ مدال ایتالیا با ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره ، ۲ برنز و در مجموع با کسب ۸ مدال ، بلاروس با ۳ مدال طلای یک مدل نقره، ۲ برنز و در مجموع با کسب ۶ مدال، فنلاند با ۳ مدال طلا، یک مدال نقره، یک برنز و در مجموع با کسب ۵ مدال، آفریقای جنوبی با ۲ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۵ برنز و در مجموع با کسب ۱۲ مدال، تونس با ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۲ برنز و در مجموع با کسب ۸ مدال و ژاپن با ۲ طلا، ۳ مدال نقره و ۲ برنز و در مجموع با کسب ۷ مدال به ترتیب در رتبه هفدهم تا بیست و پنجم جدول جای گرفتند.

سوئد با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره، و ۳ برنز و در مجموع با کسب ۷ مدال، صربستان با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و در مجموع با کسب ۴ مدال، مصر با ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۵ برنز و در مجموع با کسب ۸ مدال، آذربایجان با ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و در مجموع با کسب ۵ مدال، نروژ با ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و در مجموع با کسب ۳ مدال، مجارستات با کسب ۲ مدال طلا، یک مدال برنز و در مجموع با کسب ۳ مدال در رتبه ۲۶ تا ۳۰ جدول قرار گرفتند دو کشور مجارستان و مراکش به طور مشترک با کسب ۲ مدال طلا، یک مدال برنز و در مجموع با کسب ۳ مدال در رتبه سی و یکم جدول ایستادند ترکیه با کسب یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ برنز در مجموع با کسب ۸ مدال، مکزیک با یک مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۲ و در مجموع با ۷ مدال و اتریش با یک مدال طلا، دو مدال نقره و ۴ برنز و در مجموع با ۷ مدال در رتبه ۳۳ تا ۳۵ جدول جای گرفتند.

همچنین هنگ کنگ و اسلواکی به طور مشترک با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک برنز و در مجموع با کسب ۳ مدال در رتبه ۳۶ قرار گرفتند بلژیک با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و در مجموع با کسب دو مدال، دانمارک با کسب یک مدال طلا و ۳ برنز و در مجموع با کسب ۴ مدال در رتبه های ۳۸، ۳۹ جدول ایستادند.

کشورهای کنیا، سوئیس، تایلند با کسب یک مدال طلا، یک مدال برنز و در مجموع با کسب ۲ مدال به طور مشترک رتبه چهام جدول را به خود اختصاص دادند.

در ادامه ورزشکاران کشورهای فیجی، ایسلند، لتونی، مقدونیه و رومانی با کسب تنها یک مدال طلا به طور مشترک در رده ۴۳ جدول قرار گرفتند.

جمهوری چک با کسب ۴ مدال نقره و یک برنز و در مجموع با کسب ۵ مدال، الجزایر با کسب یک مدال نقره، ۶ مدال برنز و در مجموع با کسب ۷ مدال، آرژانتین با یک مدال نقره، ۳ مدال برنز و در مجموع با کسب ۳ مدال در رتبه ۴۸ تا ۵۰ جدول رده بندی می باشند.

کرواسی و چین تایپه نیز به طور مشترک با کسب ۱ مدال طلا، ۲ مدال نقره و در مجموع با کسب ۳ مدال در رتبه پنجاه و یکم جدول قرار گرفتند.

هند، مالزی، نامیبیا؟، اسلونی، ازبکستان، به طور مشترک با کسب تنها یک نقره در رده پنجاه و سوم جدول ایستادند.

و در پایان یونان با کسب ۳ مدال برنز، ونزوئلا با کسب ۲ برنز، بلغارستان اندونزی، سنگاپور با کسب تنها یک برنز به ترتیب رده های پنجاه و هشتم تا ۶۱ جدول را به خود اختصاص دادند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.