چشم ها، غذاها را می چشند!

۲۳فروردین۱۳،

پژوهشگران تازها به نتایج شگفت انگیزی در ارتباط با حواس انسان در زمینه طعم و مزه ی غذایی برده اند و اینکه در ابتدا چشم ها می باشند که غذا ها را حس می کنند!

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ چشم های انسان قبل از حواسی مانند بویایی و یا چشایی طعم و مزه ی غذا را حس می کنند.

گفتنی است انسان به صورت تجربی نسبت به رنگهایی که زیبا می باشند گرایش پیدا می کند به ویژه اگر در زمنیه انواع غذاهایی باشد که قبلا آنها را خورده است و از روی رنگ غذا می تواند بفهمد که غذای خوشمزه و خوبی است با نگاه کردن می تواند رنگهای خوشمزه را درک کند.

همینطور از روی ظاهر غذا و آراستگی آن و مقایسه ظاهر آن با سایر موادی که بعضا مطلوب نیستند می تواند بفهمد که آیا این غذا خوشمزه است یا خیر،  انسان ها در مورد اینکه غذا چه ظاهری داشته باشد بسیار حساس می باشند و ظاهر خوب غذا آنها را جذب می کند و ظاهر بد غذا آنها را بی اشتها می کند.

پژوهشگران به اشخاصی که در این آزمایش شرکت کردند تنها ظاهر غذا و رنگ های بکار رفته در غذا را نشان  دادند بدون اینکه عطر و یا طعم غذا را به آنها نشان دهند و نتایج بسیار درستی بدست آمد و خوشمزه ترین غذاها را انتخاب کردند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.