چشم های نامحسوس در طول شبانه روز ناظر بر رفتار رانندگان

چشم های نامحسوس در طول شبانه روز ناظر بر رفتار رانندگان

عصر خودرو : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با اشاره به آغاز فعالیت بازرسان نامحسوس در سطح معابر و جاده های این استان گفت:چشم های نامحسوس در طول شبانه روز ناظر بر رفتار رانندگان خواهد بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ سرهنگ “محمد رسولی” گفت:بازرسان نامحسوس در اجرای تبصره ۳ ماده ۲ قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی از بین خود مردم انتخاب شده اند.
وی اضافه کرد: این بازرسان به صورت نامحسوس نسبت به ثبت تخلفات حادثه سازی چون سرعت و سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز،عدم استفاده از کلاه و کمربند ایمنی و… اقدام و با پلیس همکاری می کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام خاطر نشان کرد:بازرسان نامحسوس از بین داوطلبان مورد اطمینان و آموزش دیده که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند انتخاب و حکم ویژه وکارت شناسایی برای آن ها صادر شده است که این افراد وظیفه نظارت غیر محسوس بر چگونگی اجرای قوانین ومقررات رانندگی را در معابر دورن وبرون شهری به عهده دارند.
سرهنگ رسولی عنوان داشت: کاهش معضلات ترافیکی و همچنین حفظ سرمایه گرانبها و گوهر ارزشمند عمر از مهمترین فواید اجرای طرح کنترل نامحسوس ترافیک است.
وی جذب و بکار گیری بازرسان نامحسوس کنترل ترافیک، توسعه و ارتقاء انضباط اجتماعی ،فرهنگ صحیح رانندگی و ایمنی ترافیک و بوجود آوردن فضای نا امن برای متخلفانی که دور از چشم پلیس مقررات رانندگی را نقض می نمایند را از جمله اهداف این طرح خواند.
این مقام مسئول اظهار داشت: بازرسان منتخب کنترل نامحسوس ترافیک در اجرای این طرح بدون عکس العمل آشکار به هنگام تردد در معابر چنانچه شاهد تخلف رانندگی افراد باشند مشخصات وسیله نقلیه ، زمان، مکان و نوع تخلف راننده را در دفترچه های مخصوص یادداشت و جهت اقدام قانونی در اختیار ماموران قرار خواهند داد.
سرهنگ” رسولی” در پایان با تاکید بر اینکه چشمهای نامحسوس بازرسان راهنمایی و رانندگی در هر زمان و مکانی نظاره گر رفتار رانندگان است ، از مردم خواست به جهت حفظ سلامتی خود، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی گرفته و با اجتناب از هرگونه تخلف حادثه ساز آرامش ، آسایش و ایمنی خاطر را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.

دوشنبه ۲۰ شهریور   ۱۴:۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.