چطور از شر چربی مو خلاص شویم؟!

راهی که همیشه بتوان از چربی مو جلوگیری کرد وجود ندارد. فعالیت بیش از حد غدد چربی متصل به فولیکول مو در پوست عامل چربی مو است و معالجه بیرونی و موضعی برای کم کردن فعالیت غدد چربی موجود نیست.

موهایم به اندازه ای چرب است که باید هر روز یا یک روز در میان آن را بشویم. از این نگرانم که این همه شست و شو برای موهایم ضرر داشته باشد . آیا چاره ای هست که بتوانم از شر چربی مو خلاص شوم؟

ـ خیر تنها راه برای کنترل چربی مو شست و شوی آن است و این کار برای موها هیچ ضرری ندارد. برای شست وشوی موها از شامپویی که مخصوص موهای چرب است و خاصیت چربی زدایی خوبی دارد استفاده کنید. شامپوها از نظر قدرت تمیزکنندگی و چربی زدایی با هم تفاوت دارند. بعضی شامپوها خاصیت پاک کنندگی و خشک کنندگی زیادی دارد در حالی که برخی دیگر خاصیت تمیزکنندگی کمتری دارند. شما باید از شامپوهایی که عاری از مواد نرم کننده و روغنی باشند استفاده کنید. در صورت نیاز موی سر خود را دوبار شامپو بزنید و کف شامپو را حدود ۳ دقیقه روی سر نگه دارید و سپس آبکشی کنید.
اگر پس از شامپو زدن به نرم کننده نیاز دارید نوعی را انتخاب کنید که چربی نداشته و یا چربی آن کم باشد . موی کوتاه شست و شو را آسان تر کرده و چربی در مقدار کمتری از مو تجمع پیدا خواهد کرد. بنابراین کوتاه کردن مو تا حدودی به حل مشکل شما کمک می کند.

راهی که همیشه بتوان از چربی مو جلوگیری کرد وجود ندارد. فعالیت بیش از حد غدد چربی متصل به فولیکول مو در پوست عامل چربی مو است و معالجه بیرونی و موضعی برای کم کردن فعالیت غدد چربی موجود نیست. فرآورده های موجود فقط می توانند چربی هایی که در سطح پوست می رسند از بین ببرند در بعضی موارد چربی زیاد ممکن است همراه با اختلالات غدد داخلی از قبیل کیست های تخمدان – فعالیت زیاد غده فوق کلیوی به عت ازدیاد ترشح هورمون مردانه، باشد. تشخیص و درمان این بیماری ها نیاز به بررسی های دقیق و مراجعه به پزشک غدد و زنان وانجام آزمایش های لازم دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.