چطور از من می‌خواهید جلوی رانت‌ها را نگیرم/ اگر بنا به ارزیابی است توفیقات را هم ببینید

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، علی ربیعی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور گفت: اما وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاملا اجتماعی است. آن بخش از اقتصاد این وزارتخانه مجموعه صندوق هاست این صندوق ها در اختیار توسعه اقتصادی کشور است و بیشتر وجوه اجتماعی، آینده اجتماعی و کارگران تأمین می‌کند.

جشن بیمه ایرانیان به زودی برگزار می‌شود

وی تأکید کرد: اگر قرار است وزارتخانه رفاه مورد ارزیابی قرار گیرد باید همه وظایف قضاوت شود. باید تأکید کنم پس از رأی اعتماد به مجلس همچنان متعهد به عهد و پیمان خود به مجلس، رهبر و مردم هستم. کارهایی در این وزارتخانه انجام شد که مورد توجه قرار نگرفته است.

وزیر تعاون با اشاره به عملکرد وزارتخانه ادامه داد: امروز بهزیستی هر روز بهتر از دیروز مسئولیت خود را انجام می‌دهد. در حال حاضر ۵ میلیون دفترچه بیمه صادر شده است و در آینده نزدیک جشن پایان بیمه نمودن ایرانی را خواهیم گرفت. فراموش نکنید که در گذشته تنها ۲۰۰ هزار نفر بیمه بودند.

به اندازه بودجه دولت، صرفه‌جویی داشته‌ایم

ربیعی درباره صرفه جویی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه صرفه جویی شده است. این مبلغ به اندازه بودجه دولت است. بنده پا به پای هاشمی وزیر بهداشت در کنار هم ایستادیم تا طرح صرفه جویی اجرایی شود.

به گفته وزیر، در حال حاضر خدمات سازمان فنی و حرفه ای گسترش یافته و آموزش سیار در روستاها در هیئت دولت تصویب و در حال اجراست.

شورای عالی رفاه در هشت سال گذشته تعطیل بود و ما آن را احیا کردیم

وی به راه اندازی جلسات شورای عالی بیمه و رفاه اشاره کرد و توضیح داد: زمانی جلسات شورای عالی بیمه، سالی یکبار در وزارتخانه انجام می‌شد؛ اما از زمان تصدی بنده در وزارت تعاون، ۸ جلسه. شورای عالی بیمه برگزار شده در این جلسه ها ۳۰۰ عنوان به تعرفه های بیمه ای اضافه شده و بسیاری از داروها تحت بیمه قرار گرفته است.

ربیعی در ادامه به جلسات شورای عالی رفاه اشاره و تشریح کرد: شورای عالی رفاه در هشت سال گذشته تعطیل بود. ما این شورا را احیا کردیم و فقر غذا، درمان، مسکن و تغذیه را در این شورا پیگیری می‌کنیم.

امروز مسئله صندوق‌ها به مسئله ملی تبدیل شده است

وی با بیان اینکه سه سال از عمر مدیریتی‌اش باقی مانده است، تأکید کرد: سؤالات درباره مسائل اقتصادی صندوق‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌هاست. قبول دارم ممکن است تخلفاتی در صندوق‌ها رخ دهد اما بدانید صندوق‌ها با چند واسطه به وزارت رفاه متصل می‌شود و ممکن است از تخلفات بی‌خبر باشم اما حتی پیگیری و بررسی خواهم کرد.

ربیعی در ادامه به وضعیت صندوق فولاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها با سه روز تأخیر حقوق فولادی‌ها پرداخت شده است و نمایندگان مجلس شاهد تلاش وزارتخانه هستند. امروز مسئله صندوق‌ها به مسئله ملی تبدیل شده است و ما این مسئله را با عنایت رئیس جمهور عنوان کردیم و نظر مجلس را جلب کردیم.

وضعیت حقوق رئیس سازمان تأمین اجتماعی را با گذشته مقایسه کنید/ شستا حیاط خلوت هیچ کس نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وضعیت سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر فردی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده دارد که از ۱۴ میلیون حقوق خود نصف آن را برمی‌گرداند. وضعیت تأمین اجتماعی را با گذشته مقایسه کنید.

ربیعی افزود: امروز شستا حیاط خلوت هیچ کس نیست و برای این کار هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌ایم. میزان اعتراض کارگران در کارخانه‌ها کاهش یافته است و دلیل آن را اعتماد به ارکان وزارتخانه دانستند.

وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سؤال پورابراهیمی درباره حضور افراد خاصی در زیرمجموعه وزارتخانه گفت: هیچ کدام از بزرگان نظام سفارش حضور فردی در مجموعه وزارتخانه را عنوان نکرد اما بلافاصله بعد از آنکه متوجه حضور فرد خاصی آن هم بعد از سه روز شدم او از مجموعه خارج شد.

ربیعی تأکید کرد: البته بد نیست برخی افراد صرفا برای اینکه سرشان گرم باشد در مجموعه‌ها مشغول به کار باشند اما تأکید می‌کنم با ۱۰۰ واحد فاصله هیچ فردی در مجموعه های وزارتخانه مشغول به کار نیست.

وی ادامه داد: مسئله بعدی که مطرح شد، سازمان تأمین اجتماعی است، باید به اعضای هیئت امنای این سازمان نگاه کنید. افرادی چون فرهادی، نهاوندی و نوبخت عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی هستند.

چطور از من می‌خواهید جلوی رانت‌ها را نگیرم/ دو حریم برای وزارتخانه در نظر دارم…

ربیعی تشریح کرد: من زندگی پاکی داشتم و با وجود اینکه دوست ندارم بگویم اما ناچار هستم مطرح کنم پول غذای خود و خانواده‌ام را در سفرها پرداخت می‌کنم؛ پس چطور می‌توانم بپذیرم تخلفی در مجموع‌های وزارتخانه صورت گیرد و اقدامی نکنم. چطور می‌خواهید مقابل رانت‌ها را نگیریم. ۱۰۰ میلیارد در انحصار دو شرکت بود که سود آن در یک سال ۴۰۰ میلیون می‌شد، چطور توقع دارید جلوی این رانت را نگیریم.

وزیر تأکید کرد: من هرگز کسی را تهدید نکردم و اگر پورابراهیمی از درخواست مطرح نشدن سؤال برداشت تهدید دارد، عذرخواهی می‌کنم. دو حریم برای خود و وزارتخانه در نظر دارم یکی فساد و دومی مقام معظم رهبری است. اگر فردی از این دو مورد عبور کند با آن برخورد می‌کنم.

گفتنی است، پس از سخنان وزیر کار، نماینده کرمان اعلام کرد که از پاسخ‌های ربیعی قانع نشده است. در ادامه، از نمایندگان مجلس رأی‌گیری شد و مجلس شورای اسلامی با ۹۸ رأی موافق، “قانع نشدن” را برگزید.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.