چطور بفهمیم پسورد اکانت یاهومان هک شده است؟

اما ای میل یاهو تنها سرویس ایمیلی نیست که مورد نفوذ هکرها قرار گرفته است، سرویس‌هایی چون جی میل، هات میل، کامکست و AOL هم هک شده اند.

برای اینکه بفهمید آیا اکانت شما هم به خطر افتاده است یا خیر اینجا کلیک کنید.

اولین گزارش از اکانت‌هایی که هک شده بود صبح روز پنج شنبه توسط هکر های “D33ds” منتشر شد. از آنجا که پسوردهای ذخیره شده رمز گذاری نشده بودند ، لیست بلند بالایی از نام های کاربری و رمز عبور های هک شده در پستی برای عموم به نمایش گذاشته شد.

این ماجرا تنها یک روز پس از هک شدن ۴۲۰ هزار حساب کاربری از شبکه ی اجتماعی Formspring اتفاق افتاد. چند هفته پیش هم میلیون ها پسورد به صورت آنلاین از سایتهایی چون LinkedIn،eHarmony و Last.fm دزدیده شده بود.

یاهو در بیانیه ای به TechCrunch گفته است: اینجا در یاهو ، ما امنیت را بسیار جدی می گیریم،و برای تضمین امنیت اطلاعات کاربرانی که در سرویس های متعدد ما عضو هستند ، شدیدا روی اقدامات امنیتی سرمایه گذاری کرده ایم.

به گفته این کمپانی در حدود ۴۰۰ هزار اکانت یاهو از Yahoo! Contributor Network و همین طور هم اکانت هایی از سایر کمپانی ها دزدیده شده بودند.

یاهو با اظهار عذرخواهی از تمامی کاربرانش گفت: ما مشکلی که سبب می شد اطلاعات کاربرانمان فاش شود را حل کرده ایم،

پسوردهای اکانت های هک شده را هم تغیر داده و به سایر کمپانی ها هم هشدار دادیم که مراقب به خطر افتادن اکانت های کاربرانشان باشند.

این کمپانی همچنین کاربرانش را تشویق کرد که مرتبا پسورد های خود را به روز کرده و با توصیه های امنیتی یاهو در security.yahoo.com آشنا شوند.

Mashable/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.