چطور بفهیم کدام برنامه‌ها در حالت خواب ویندوز وقفه می‌اندازند؟

 فرایند خواب ویندوز از چند لحاظ بسیار سودمند است. اولا اینکه این حالت، مصرف برق کامپیوتر شما را کاهش می دهد و با این صرفه جویی در مصرف برق می توانید آخر هر ماه چند تومانی از صورت حساب برق خود بکاهید. همچنین استفاده از این حالت می تواند مانع از سوختن پیکسل های مانیتور شما شود.

وقتی کامپیوترتان آنطور که باید به خواب نمی رود، می تواند کمی آزار دهنده باشد. واقعا چه کسی دوست دارد وقتی در حال تلاش برای خوابیدن است ناگهان یک چراغ در اتاق روشن شود؟ اگر کامپیوتر شما هم می فهمد الان وقت خواب است اما نافرمانی می کند انجام مراحل زیر می تواند برایتان سودمند باشد.

ابتدا باید منوی استارت را باز کنید و در باکس مخصوص جست و جو، cmd را تایپ کنید. حالا پس از زدن اینتر باید پنجره فرمان ویندوز برای شما باز شود اگر اینطور نشد خودتان از لیست جست و جو آن را باز کنید.

توجه: ممکن است برای کامل شدن این فرایند به اختیارات ادمین نیاز داشته باشید. اگر شما هم به این مشکل برخوردید باید تلاش کنید به عنوان مدیر cmd  را باز کنید. برای انجام این کار، دوباره در باکس جست و جو به دنبال cmd بگردید حالا با کلیک راست کردن روی آن Run as administrator را انتخاب کنید.

حالا باید در پنجره فرمان عبارت زیر را تایپ کنید:

powercfg-requests

 با انجام این کار اگر هم برنامه یا دستگاهی مانع از به خواب رفتن کامپیوتر شما می شود اطلاعات مربوط به آن در اینجا به نمایش در می آید. این برنامه تلاش خواهد کرد تا اطلاعات دقیقی درباره این اختلال به شما ارائه دهد، هر چند که همیشه هم درست کار نمی کند.

در مثال بالا  یک تماس اسکایپی مانع از به خواب رفتن کامپیوتر شده است. شاید برخی مواقع این اطلاعات خیلی هم دقیق نباشد اما همین که بدانید در چند روز گذشته کامپیوترتان چه کارهایی انجام داده حتی اگر در همین حد باشد که در مثال بالا آمده می تواند به شما کمک کند که مستقیما با مشکل مواجه شوید و آن را حل کنید.

Cnet/ماندانا سجادی

۲۱۴۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.