چطور به نامزدتان اعتماد کنید؟

درباره دلیل بدگمانی نسبت به همسر آینده‌تان فکر کنید. تصور نکنید اولین جوابی که به ذهنتان می‌رسد، پاسخ صحیح است. ممکن است اولین پاسخ شما این باشد: «چون او یک بار به من دروغ گفته است». اما بدگمانی تنها به واسطه یک بار دروغ گفتن به وجود نمی آید. معمولاً ترکیبی از عوامل در این باره نقش دارند. شاید همسرتان دروغ گفته و هرگز به آن اذعان نکرده است.

ممکن است شما فکر کنید که او دروغ گفته، اما در واقع این کار را نکرده باشد. ممکن است او به دلیلی فراتر از مسائل مربوط به اعتماد به شما دروغ گفته باشد. شاید شما در اعتماد کردن به دیگران دچار مشکل هستید و تعداد افرادی که به آن ها اطمینان دارید، انگشت شمار است. درباره این مسائل فکر کرده و سعی کنید ریشه مشکل تان را پیدا کنید.

زمانی که نسبت به نامزدتان بد گمان و خشمگین نیستید با او صحبت کنید. زمانی که هر دوی شما کاملاً آرام و خوشحال هستید، به او بگویید که مایل‌اید درباره موضوع مهمی که شما را آزار می‌دهد، با او  صحبت کنید و از او بخواهید که زمانی را به حل این مشکل اختصاص دهد.

بگویید که دقیقا مشکل چیست: «من نمی توانم در… مورد به تو اطمینان کنم». بدون متهم ساختن وی تا آنجا که می‌توانید، برایش توضیح دهید که چه احساسی دارید متهم ساختن موجب می‌شود که بحث شما به جایی نرسد.

زمانی که همسرتان نظرش را می‌گوید، به حرف هایش گوش دهید ممکن است همان طور که شما نمی‌توانید به همسرتان اعتماد کنید، همسرتان نیز نسبت به شما بدگمان باشد.

اگر طرف مقابل تان سعی کرد از خودش دفاع کند، سعی کنید بحث را از حالت متهم سازی و دفاعی کردن خارج کنید شما نمی خواهید به زور همسرتان را مجبور کنید که راست بگوید، بلکه هدف تان این است که به حرف های یکدیگر گوش داده و مشکل را حل کنید.

درباره سطح صمیمیت و اعتمادی که مایل‌اید در زندگی آینده‌تان وجود داشته باشد، با نامزدتان صحبت کرده و به توافق برسید.

به همراه او برای رفع این مشکل راهکارهایی را ایجاد کنید که با شرایط و ویژگی های شما همخوانی دارد. سپس درباره راه‌های مواجهه با مشکلات عاطفی خود و نامزدتان فکر کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که از این به بعد باید بیشتر در مورد مسائلی که موجب نگرانی تان می‌شوند صحبت کنید. تصمیم بگیرید که از این پس هرگاه یکی از شما به دیگری سوء ظن پیدا کرد، او را در جریان قرار دهد. ممکن است شما تصمیم بگیرید در بعضی از رفتارهایتان مانند حدود تعاملات با جنس مخالف تجدید نظر به عمل آورید و…

قوانینی وضع کنید. ممکن است تعیین قوانین برای زندگی‌ای که هنوز شروعش نکرده‌اید کار جالبی به نظر نرسد، اما کاری ضروری است. شما و همسر آینده‌تان باید با همدیگر درباره رفتارهایی که موجب ناراحتی‌تان می‌شود صحبت کنید. پس از این مرحله باید درباره قوانینی که به هر دو طرف احساس امنیت می‌دهند به توافق می‌رسند.

سعی کنید تا آنجا که می‌توانید با همسرتان صادق باشید. برای زندگی آینده تان برنامه بریزید که از قبل همدیگر را در جریان برنامه های روزانه‌تان قرار داده و در صورت به وجود آمدن تغییری در آن ها، به هم دیگر خبر دهید. در جریان قرار دادن وی از میزان استرس او کاسته و گره رابطه‌تان را محکم تر می‌سازد.

راهکارهای از بین بردن بدگمانی در همسر

حالا اگر نامزدتان به شما بدبین و بی اعتماد است چه باید بکنید؟

با نامزدتان صحبت کنید: با او درباره مشکلاتی که به دلیل بدگمانی او در رابطه تان ایجاد شده است، گفت و گو کنید. کلی گویی نکنید بلکه به موضع خاصی که ناراحتتان کرده و احساسی که تجربه کرده اید، اشاره کنید. از او درباره احساسش بپرسید تا بتوانید به دلیل ناراحتی وی پی ببرید. از متهم سازی بپرهیزید و در عوض بر گام هایی که می‌توانند موجب بهبود شرایط شوند، تمرکز کنید.

صادق باشید: سعی کنید تا آنجا که می‌توانید با همسرتان صادق باشید. برای زندگی آینده تان برنامه بریزید که از قبل همدیگر را در جریان برنامه های روزانه‌تان قرار داده و در صورت به وجود آمدن تغییری در آنها، به هم دیگر خبر دهید. در جریان قرار دادن وی از میزان استرس او کاسته و گره رابطه‌تان را محکم تر می‌سازد.

این قانون را از دوران نامزدی رعایت کنید.

سعی کنید زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید: برنامه ای برای رفتن به گردش یا رستوران مورد علاقه او ترتیب دهید گذراندن اوقاتی با یکدیگر به شما این امکان را می‌دهد که دوباره از حس اعتماد همسرتان برخوردار شوید.

از انجام رفتارهای مشکوک اجتناب کنید: اگر به تازگی نامزدتان نسبت به شما بدگمان شده، برای خوشحال ساختن او اعمال غافلگیرانه (مانند برگزار کردن جشن تولدی که او از آن بی اطلاع است و نیاز به هماهنگی های متعددی دارد که همسرتان نباید از آن ها مطلع شود، دارد) انجام ندهید. زیرا این کار شما می‌تواند به آتش بد گمانی او دامن زند.


جدیدترین مقاله های دانستنیهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.