چطور لری پیج یک تحول زیبا را مهندسی کرد

۱۱ام بهمن ،

فاوانیوز: بلافاصله بعد از اینکه لری پیج زمام کامل امور را با رسیدن به مقام مدیر عاملی گوگل در سال ۲۰۱۱ به دست گرفت، روندی غریب ولی ستودنی در گوگل آغاز شد: طراحی اپلیکیشن های (وب و موبایل) با ظاهری زیبا و در عین حال ساده.

طراحی زیبا چیزی نیست که به طور سنتی، مردم آن را از گوگل انتظار داشته باشند. گوگل از قدیم یک شهرت بد داشت و آن تمرکز بر روش تست A/B و انجام تغییرات کوچک افزایشی بود؛ حال آنکه در عوض می شد با اعتماد به طراحان، تغییراتی همه جانبه را به اجرا در آورد.

داشتن فلسفه طراحی که بخواهد با شمشیر داده ها به زندگی خود ادامه دهد یا بمیرد، سبب شد اولین طراح بصری گوگل، آقای «داگلاس باومن» در سال ۲۰۰۹ شرکت را ترک کند. با این حال در دوران اخیر، امکان ندارد بتوانیم قطار اپلیکیشن هایی را که فکورانه طراحی شده اند -به خصوص برای iOS که به گوگل تعلق ندارد- نادیده بگیریم. گوگل پلاس، یوتوب، جیمیل و نقشه گوگل، خدماتی با ظاهر زیبا و چارچوب استوار می باشند -که در تناقض با تلاش های قبلی گوگل و حتی اپل قرار دارند.

اگر به داخل کارخانه گوگل برویم تا ببینیم چه کسی مسئول این جهت دهی تازه به طراحان گوگل است، پاسخی عجیب دریافت خواهیم کرد چرا که چنین کسی وجود خارجی ندارد. در عوض، به لطف چشم اندازی که توسط یک تیم مرموز و کوچک از طراحان خبره ترسیم شده، هر یک از تیم های اختصاصی محصولات توانسته اند راه خود را با تکیه بر “زبان طراحی پیشرو و یک دست گوگل” پیدا کند. این موفقیت یک سبب ساده و غافل گیر کننده دارد. طراحان در گوگل، با یکدیگر حرف می زنند!

منبع: نارنجی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.