چطور یک رژیم ضدپیری تهیه کنیم؟

۲۳ آبان ،

رژیم ضد پیری با رژیم کاهش وزن متفاوت است . در این رژیم شما غذاهایی را انتخاب و استفاده می کنید که بدن و ذهن شما را جوان و سالم نگه می دارند. خوردن این غذاها سبب می شوند که شما احساس بهتری داشته باشید و ممکن است حتی طول عمر شما را هم بسیار کنند.

دستورالعمل:

۱ آب معدنی با کیفیت بخرید . شما باید هر روز حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. برای اینکه بتوانید اینقدر آب بنوشید باید همه جا بطری آب خود را همراه داشته باشید.

۲ در رژیم غذایی روزانه خود مقدار بسیاری سبزیجات و میوه بگنجانید. روزانه بین ۸ تا ۱۰ وعده میوه و یا سبزیجات رنگارنگ بخورید. سبزیجات و میوه های رنگانگ حاوی مقادیر بسیاری آنتی اکسیدان می باشند و از بروز سرطان ، بیماریهای قلبی و سکته جلوگیری می کنند.

۳ غلاتی مثل جو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید . اگر روزانه ۳ وعده غلات مصرف کنید فیبر مورد نیاز بدن شما کاملا” تامین می گردد و ممکن است کلسترول خون شما هم پایین بیاید.

۴ در رژیم غذایی روزانه خود دو وعده پروتئین مصرف کنید . غذاهای دریایی ، حبوبات و آجیلها سرشار از پروتئین می باشند . همه اینها حاوی مقدار بسیاری امگا ۳ می باشند که از شما دربرابر حمله قلبی محافظت می کنند.

۵ غذاهایتان را با روغن زیتون درست کنید . این روغن حاوی چربی اشباع نشده است و بسیاری معتقدند که سبب کاهش کلسترول و فشار خون می گردد.

مترجم: فرشته مشاور/آفتاب

مهارتهای زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.