چمران:تحقق حماسه اقتصادی در گرو تحقق حماسه سیاسی است

۱۱اردیبهشت،

Multimedia_pics_1387_1_Social_10.jpg

رییس شورای عالی استانها گفت: چشم جهانیان به دنبال انتخابات ایران است و هرچه حضور مردم در این حماسه سیاسی مثبت تر باشد به دنبال آن حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، مهدی چمران که در همایش نقش شوراها در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سخن می‌گفت با بیان این مطلب، اظهار کرد: نامگذاری امسال به سبب برگزاری دو انتخابات مهم در کشور است، اما متاسفانه انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شورا ها سایه افکنده است، در حالی که رییس جمهور یک نفر است، اما جمعیت شوراها در سراسر کشور به ۱۲۴ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان این‌که برای هر دو حالت انتخاباتی سعی خواهیم کرد که این امر آبرومند برگزار شود، افزود: چشم جهانیان به دنبال این انتخابات است و هرچه حضور مردم در حماسه سیاسی مثبت‌تر باشد به دنبال آن حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم کسانی که عمق جانشان با مبانی فکری اسلامی آگاه نیست به عنوان عضویت یافتن در شوراها در انتخابات شرکت نکنند.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال های اخیر در راستای اصلاح قانون شوراها از نقش و اختیارات شوراها کاسته‌اند، در حالی که این نهاد نیز همانند مجلس دارای حق قانون‌گذاری در منطقه خود است.

وی تصریح کرد: اخیرا مرکز پژوهش های مجلس طرحی را برای مدیرت یکپارچه شهری تدوین کرده است که از ابتدا شوراهای شهر و روستا مبانی تامین بودجه خود را مشخص و سپس اقدام به اجرای برنامه‌های خود خواهند کرد تا با مشکلات مالی در حین انجام پروژه های خود مواجه نشوند.

رییس شورای عالی استان ها تاکید کرد: سیاست گذاری شوراها باید بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه های استراتژیک پنج ساله اجرا شود؛ چراکه بعد از اتمام یک دوره شورایی، اعضای دوره بعدی باید دارای برنامه باشند و دچار سردرگمی نگردند.

وی با تاکید بر این‌که شوراهای روستایی با تمامی کمبودها فی سبیل الله و مخلصانه تر کار می‌کنند، افزود: یکی از بزرگترین اشکالاتی که شوراهای روستایی در تدوین طرح‌های هادی وارد کرده‌اند آن است که اساسا در این خصوص هیچ مشورتی با آنان نمی‌شود؛ چراکه باید هرپروژه‌ای کارشناسانه و متناسب با آن محیط تعریف و اجرایی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.