چمران : بیداری اسلامی در انقلاب اسلامی ایران ریشه دارد

جمعه ۲ تیر – ۰۲:۰۲:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس بنیاد حفظ آثار شهید چمران ریشه انقلاب های منطقه و بیداری اسلامی را در انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مسلمانان منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی ایران و برافراشتن پرچم مقاومت و شهادت در مقابل حکومت های ظالم ایستادند و به پیروزی رسیدند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه ها به نقش شهید چمران در ایجاد روحیه مقاومت در حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: هشت سال پیش از انقلاب اسلامی ایران شخصی مانند چمران در کنار امام موسی صدر نهال انقلاب را در لبنان غرس کرد و ما در جنگ ۳۳ روزه لبنان و رژیم صهیونیستی شاهد به بار نشستن این انقلاب بودیم.
وی افزود: شهید چمران دو سال در مصر جنگهای چریکی آموخت و از آنجا به لبنان رفت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.
چمران خاطر نشان کرد: شهید چمران علت پیروزی شیعیان را پیروی از راه امام حسین (ع) می دانست و پرچم شهادت را به دوش کشید و با ایثار خون خود راه نجات را به شیعیان نشان داد و با شرکت در عملیات حزب الله ، تانکها و نیروهای رژیم صهیونیستی را به آتش کشید.
وی افزود: شهید چمران سلاح شهادت را برنده ترین سلاح مسلمانان می دانست و این سلاح بود که ما را در انقلاب اسلامی کشورمان به پیروزی رساند و همین سلاح حزب الله لبنان را در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل پیروز کرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار شهید چمران یادآور شد: در دنیای اسلام تب و تاب بیداری اسلامی به خوبی دیده می شود و این بیداری اسلامی ، آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل غاصب را به ستوه آورده است.
چمران یادآور شد: در حالی که بیداری اسلامی در لیبی و تونس به بار نشسته است در مصر هر روز توطئه جدید علیه مردم این کشور انجام می شود که امیدواریم به زودی شاهد برپایی حکومت اسلامی در این کشور باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۲۱۴۰۲۰۹۴۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.