چندشغله​های دولت را بشناسید+جدول

۱۴م دیماه ،

دولتی که وعده ایجاد ۲.۵ میلیون شغل تازه در سال را داده بود، این روزها مشغول رتق و فتق کسب و کار دولتمردان است. از برکناری بعضی وزرا گرفته تا اعطای پست​های تازه به اعضای پیشین.

ممتازنیوز: استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست جمهوری و استخدام بی ضابطه چهار هزارنفر در هر استانداری خبرسازترین رخداد یک هفته اخیر بود. توضیح دولت دربارهٔ استخدام​های طرح «مهر کارآفرین» ، علی​رغم مخالفت​های مجلس و تاکید بر غیرقانونی بودن آن با اصرار مکرر دولت بر اجرای این مصوبه همراه شد. کما اینکه این مصوبه را طبیعی و قانونی خوانده و بر اجرای کامل آن تاکید کردند.

این فضا سازی خبری با شایعه​ بعضی تغییر پست​ها نیز همراه شد. از شایعه پست دیپلماتیک حمید بقایی تا شایعه برکناری وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور که یک به یک تکذیب شد .

در این میان آنچه که تایید شد، پست​های تازه غلامحسین الهام بود. در تقسیم کار تازه در دولت دهم، او هم بار دیگر سخنگوی دولت شد، هم معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و هم نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما. او که پیش از این نیز عنوان «مشاور حقوقی رئیس جمهور» را به خود گرفته بود با احتساب عضویت در هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در حال حاضر دارای پنج عنوان دولتی است. اگرچه بر اساس بعضی تعاریف قانونی، «مشاوره» شغل محسوب نمی​شود اما اعطای این همه پست و مسئولیت به یک نفر، بار دیگر غلامحسین الهام را مفتخر به عنوان «ابوالمشاغل»ی در دولت محمود احمدی​نژاد کرده است.

عنوانی که در دولت نهم نیز از آن او بود. او که هم عضو هیات علمی دانشگاه بود و هم عضو حقوقدان شورای نگهبان، ابتدا سخنگوی دولت نهم شد و بعد در جایگاه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت. او پس از درگذشت جمال کریمی​راد جایگزین وی در وزارت دادگستری هم شد. پنج شغله بودن وی سبب شد تا نمایندگان مجالس هفتم و هشتم در صدد منع دو شغلگی اعضای شورای نگهبان به منظور حفظ بی طرفی آنها برآیند. قانونی که علی رغم مخالفت شورای نگهبان با تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام روبرو شد و الهام را به خداحافظی از دولت سوق داد. اما او بار دیگر در دولت دهم به حلقه نزدیکان رئیس جمهور بازگشت و باز هم لقب «ابوالمشاغل» به خود گرفت.

اما الهام تنها دولتمردی نیست که برازنده چنین لقبی است. چه آنکه اسفندیار رحیم مشایی بیش از ۱۰ عنوان را در دولت به خود اختصاص داده است. در جدول زیر اسامی چند شغله​های دولت را ببینید:

خبرانلاین


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.