چند افغانی در ایران زندانی می باشند؟

۲۵خردادماه،

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علیرضا ساعدی با بیان اینکه تمامی اقدامات اعم از مطالعه، تدوین و پیش نویس موافقتنامه های قضایی و حقوقی با اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه است گفت: البته مراحل پیگیری آن با وزارت دادگستری است ولی قوه قضائیه به کشورها پیشنهاد می دهد و روی پیشنهاد کشورها مطالعه می کند.

وی افزود: هم اکنون ارائه پیشنهاد به ۸۵ کشور جهان برای عقد موافقتنامه های حقوقی، قضایی و استرداد مجرمین و زندانیان در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد که البته ۳۵ کشور مراحل مطالعه آن به اتمام رسیده و در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

مدیرکل امور بین الملل قوه قضائیه در پاسخ به اینکه با توجه به تردد زیاد ایرانیان با عربستان به ویژه در مناسک حج عمره و تمتع آیا قرارداد با این کشور منعقد شده است گفت: ایجاد ارتباط با عربستان سخت است و ایران بارها پیشنهاد کرده ولی اقدامی انجام نشده است.

ساعدی در پاسخ به اینکه با توجه به محبوس بودن ۵ هزار و ۵۰۰ زندانی افغانی در زندانهای ایران چرا هنوز تبادل زندانیان با کشور افغانستان انجام نشده است، گفت: به تازگی موافقتنامه های حقوقی و قضایی و استرداد مجرمین با افغانستان نهایی شده و به تائید مجلس هم رسیده است و بزودی اجرا شده و به زودی انتقال زندانیان انجام می شود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.