چند ایده برای چیدمانی مناسب فصول سرد

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

چند ایده برای چیدمانی مناسب فصول سرد

ا گذر از پاییز و روزهایی که هوای نا متعادل دارند و نه گرم تابستانی اند و نه سرد زمستانی، آرام آرام iبه ماه های سرد سال نزدیک می شویم. بسیاری از خانم های خانه دار در اوایل پاییز خانه تکانی می نمایند و برای نصب و راه اندازی سیستم های گرمایشی، چیدمان خانه را تغییر می دهند.

اگر شما هم چنین قصدی دارید، بد نمی باش در جریان این تغییر و تحول، دستی iبه سر و روی خانه بکشید و با iبهره گیری از المان های تابستانی و برای غلبه بر سرما و رنگ های سرد، چیدمانی مناسب برای این فصل ها ایجاد نمایید.

در این مطلب با چند ایده برای داشتن چیدمانی مناسب برای فصول سرد سال آشنا می شوید:
قسمت هایی از کف خانه که پوششی ندارد را با انداختن قالیچه ها و گلیم هایی که رنگ گرم دارند پر نمایید تا فضا گرم تر شود. در ضمن کف خانه خود از عناصر بسیار مهم دکوراسیونی است که کیفیت و نوع آن در انتقال سرما یا گرما iبه محیط بسیار تاثیرگذار است.

بهتر است مبل ها را با فاصله کمتری نسبت iبه هم قرار دهید. زیرا در این صورت فضا صمیمانه تر و گرم تر جلوه می نماید.

بهتر است برای مبل هایی با رنگ های سرد، از کوسن هایی با رنگ های قرمز، زرد و نارنجی یا از پوشش هایی با طرح گلیم، جاجیم یا قلاب بافی هایی iبه رنگ های شاد و گرم برای قسمت های پشتی و دسته های مبلمان استفاده نمایید.

قرار دادن گلدان هایی با ظاهری بسیارزیبا که با گیاهان آپارتمانی تزئین شده اند و در فصول سرد حاوی برگ های سبز و شاداب می باشند می تواند iبه خانه طراوت و شادابی iبهاری بدهد و در ضمن خشکی هوا را که بر اثر کار نمودن شومینه و شوفاژ در فضا iبه وجود می آید کاهش می دهد.

بهتر است در قسمت هایی از خانه، iبه طور مثال هال و پذیرایی که اشخاص بیشترین وقت را در آنجا می گذرانند با لامپ هایی iبه رنگ نارنجی، زرد تیره و حتی قرمز یا iبه صورت ترکیبی تزئین نمایید تا گرمای بیشتری در فضا iبه وجود بیاید.

با اندکی سلیقه و ابتکار هم می توانید خانه ای گرم و بسیارزیبا داشته باشید و هم بسیارزیبایی پاییز و زمستان را در فضا حس نمایید. iبه طور مثال استفاده از کنده های چوبی که در کنار شومینه قرار داده شده است فضا را بسیار بسیارزیبا و دل انگیز می نماید.

قرار دادن کامواهای رنگی و عروسک های بافتنی داخل سبدی چوبی، می تواند iبهترین تزئین زمستانی برای خانه شما باشد و در ضمن برای اشخاص خانواده حس و فضایی کلاسیک ایجاد کند.

شمع های رنگی نیز iبهترین گزینه برای تزئین خانه ها در فصول سرد سال است، بنابراین سعی نمایید در گوشه هایی از خانه که بیشترین دید را دارند با شمع ها یی کوتاه و بلند که رنگ های شادی مانند صورتی، نارنجی، قرمز، زرد دارند تزئین نمایید. در این صورت رنگ و نور شمع ها iبه فضای سرد و بی روح، گرما و بسیارزیبایی می دهد.

گبه ها و گلیم ها iبه سبب نوع بافت و رنگ های شادی که دارند و نیز iبه سبب تازه نمودن نوعی حس و حال قدیمی در اشخاص می تواند پوشش بسیار مناسبی برای کف خانه برای روزهای سرد سال باشد، iبه خصوص اگر با دیگر صنایع دستی هماهنگ شود.

برخی از وسایل و صداها نیز می تواند iبه فضا حسی بسیارزیبا بدهد. از جمله آنها می توان iبه صدای قل قل سماورهای قدیمی و کرسی ها اشاره کنیم که می تواند iبه فضای سرد خانه، نوعی آرامش و حس و حالی قدیمی بدهد.

منبع : روزنامه هفت صبح

ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.